بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا دارای ۱۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا :
بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا
چکیده
هدف از انجام این فایل بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا است. کارت امتیازی متوازن یکی از تکنیکهای ارزیابی عملکرد سازمانها میباشد که سازمان را از چهار منظر مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و یادگیری و رشد مورد ارزیابی قرار میدهد. عمدهترین مشکل در سازمانها اجرای استراتژی تدوین شده میباشد. کارت امتیازی متوازن فاصلهای که ما بین تدوین و اجرای استراتژی وجود دارد از بین میبرد. محل فایل شرکت سایپا و جامعه آماری شامل ۵۸ نفر از مدیران ارشد، مدیران میانی، اجرائی شاغل در شرکت سایپا میباشند. روش فایل توصیفی– پیمایشی و ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه و مطالعات کتابخانهای بوده و روش آماری، آمار استنباطی میباشد. نتایج حاصل از فایل بیانگر این است که امکان اجرای ارزیابی متوازن با بکارگیری کارت امتیازی متوازن در شرکت سایپا وجود دارد. و با استفاده از این تکنیک امکان غلبه بر موانع اجرای استراتژی در شرکت سایپا وجود دارد.
واژگان کلیدی: کارت امتیازی متوازن، استراتژی، سایپا، سازمان
مقدمه
در مورد سازمان تعاریف بسیاری ارائه شده است. کلاسیکها بر نقش ساختار در سازمان تاکید میکنند و نئوکلاسیکها به انسان توجه اساسی دارند. سازمانهای مکانیکی، سازمانهای ارگانیکی، سازمان یادگیرنده، سازمان به مثابه فرهنگ و انواع مختلفی از تعاریف دیگر که هریک از زوایهای خاص به سازمان مینگرند. اما یکی از استعارههای جالب در مورد سازمان، تشبیه سازمان به انسان است، در این تفکر به سازمان به مثابه موجودی زنده نگریسته میشود. اما در همه موجودات زنده، بویژه انسان، فاکتورهایی وجود دارد که از آنها به عنوان علایم حیاتی نام برده میشود.! آیا سازمان نیز علایم حیاتی دارد؟ آیا آنچنان که فشار خون و نبض انسان حامل پیام مرگ و زندگی میتوانند باشند،
بخشی از متن
تعاریف نظری و عملیاتی
تعاریف نظری
کارت امتیازی متوازن
مدلی جامع برای سنجش عملکرد سازمان است. در ایران کارت امتیازی متوازن، کارنامه توازن عملیات و یا ارزیابی فراگیر شده است. در سال ۱۹۹۲ یکی از جدیدترین متون حسابداری مدیریت به نام ارزیابی متوازن به وسیله کاپلان و نورتون ارائه گردید. وآن عبارت چیزی است که با اندازهگیری واقعی عملکرد از ابعاد مالی و غیر مالی (از بعد مالی = نگاهی به عقب، از بعد مشتری = نگاه از بیرون به درون سازمان، از نوع نوآوری ورشد= نگاه به جلو و از بعد عملیات = نگاه از درون به بیرون) سازمان را مورد ارزیابی قرار میدهد و با مقایسه آن با هدفهای سازمان ما را به سمت هدفهای سازمان رهنمود میکند و راهبرهای مقدم را به ما معرفی میکند. مدل امتیازی متوازن، مدلی جامع برای سنجش عملکرد سازمان است و این مدل اهداف استراتژیک سازمان را در چند حوزه حیاتی به شاخصهای قابل سنجش تبدیل میکند که این حوزهها عبارتند از:
۱-امور مالی
۲-مشتری یا ارباب رجوع
۳-فرآیندهای داخلی انجام کار در سازمان
۴- رشد و یادگیری (هیننر ۲۰۰۱)
استراتژی (راهبرد)
استراتژی به تعیین هدفها و اولویتهای سازمان (بر اساس پیش بینی محیط بیرونی و تواناییهای سازمان) و تدوین برنامههای عملیاتی (برای دست یافتن به هدفهای ذکر شده)، میگویند (الوانی، ۱۳۷۸). استراتژی راه رسیدن به دیدگاه است. هر استراتژی توصیف میکند که مجموع مدیریت چه تدبیری در پیش گیرد که با توجه به امکانات و فرصتهای موجود در بازار بتواند در آمیزده و به دیدگاه از قبل تعیین شده دست یابد. استراتژی چگونگی انطباق ظرفیتهای یک سازمان با فرصتهای موجود در بازار به منظور تحقق هدفهای کل سازمان میباشد (اشنایدر و داوول[۱]، ۱۹۹۹).
تعاریف عملیاتی
کارت امتیازی متوازن: در این فایل کارت امتیازی متوازن بر مبنای سوالات فایل با استفاده از پرسشنامه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که این پرسشنامه برای هر فرضیه دارای تعدادی سوال خواهد بود.
[۱] – Schinder & Dowell 1999
بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژیهای آن در شرکت خودروسازی سایپا
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات.. ۱
۱-۱- مقدمه. ۲
۱-۲- عنوان فایل. ۲
۱-۳- بیان مسئله. ۳
۱-۴- ضرورت و اهمیت انجام فایل… ۶
۱-۵- اهداف فایل. ۹
۱-۵-۱- هدف اصلی.. ۹
۱-۶- سؤالات فایل. ۹
۱-۶-۱- سوال اصلی فایل. ۹
۱-۶-۲- سوالات فرعی.. ۹
۱-۷- فرضیههای فایل. ۱۰
۱-۷-۱- فرضیه اصلی.. ۱۰
۱-۷-۲- فرضیههای فرعی.. ۱۰
۱-۸- روش فایل. ۱۱
۱-۹- روش آماری.. ۱۱
۱-۹-۱- آمار توصیفی.. ۱۱
۱-۹-۲- آمار استنباطی.. ۱۱
۱-۱۰- روش گردآوری دادهها ۱۱
۱-۱۱-جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان) ۱۲
۱-۱۲-تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری.. ۱۲
۱-۱۳-تعاریف نظری و عملیاتی.. ۱۲
۱-۱۳-۱- تعاریف نظری.. ۱۲
۱-۱۳-۱-۱- کارت امتیازی متوازن. ۱۲
۱-۱۳-۱-۲-استراتژی (راهبرد) ۱۳
۱-۱۳-۲- تعاریف عملیاتی.. ۱۳
فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری.. ۱۴
کارت امتیازی متوازن. ۱۵
۲-۱- مقدمه. ۱۵
۲-۲- تاریخچه و روند تکاملی کارت امتیازی متوازن. ۱۷
۲-۲-۱- معیارهای سنجش مالی عمدتاً کوتاه مدت و غیر استراتژیک هستند. ۱۸
۲-۲-۲- ارزیابی مبتنی بر اطلاعات تاریخی است. ۱۸
۲-۲-۳- ارزیابیها عمدتاً یک بعدی است. ۱۸
۲-۳- تاریخچه شکلگیری برنامهریزی استراتژیک… ۱۹
۲-۴- استراتژی.. ۲۰
۲-۵- چهار فرآیند مدیریت راهبردی.. ۲۱
۲-۵-۱- تفسیر چشمانداز. ۲۱
۲-۵-۲- انتقال راهبرد و مرتبط ساختن آن با اهداف.. ۲۲
۲-۵-۳- برنامهریزی تجاری.. ۲۴
۲-۵-۴- بازخورد و آموزش… ۲۵
۲-۶- تعاریف کارت امتیازی متوازن. ۲۸
۲-۷- کارت امتیازی متوازن ابزار کارآمد تسری استراتژیها ۳۰
۲-۸- مزایای کارت امتیازی متوازن. ۳۰
۲-۸-۱- یکپارچگی و نظارت.. ۳۱
۲-۸-۲- تمرکز. ۳۱
۲-۸-۳- بازخور. ۳۱
۲-۸-۴- همسویی.. ۳۱
۲-۸-۵- ارتباطات.. ۳۲
۲-۸-۶- مسئولیتپذیری.. ۳۲
۲-۸-۷- مشارکت.. ۳۲
۲-۸-۸- تبدیل و تکامل. ۳۲
۲-۹- کارکردهای کارت امتیازی متوازن. ۳۳
۲-۱۰- منظرهای ارزیابی متوازن. ۳۴
۲-۱۱- دلایل عدم اجرای استراتژیهای تدوین شده در سازمان. ۳۶
۲-۱۱-۱- عدم مشارکت کارکنان در فرآیند برنامهریزی استراتژیک شرکت.. ۳۷
۲-۱۱-۲- موانع مدیریتی.. ۳۷
۲-۱۱-۳- موانع عملیاتی.. ۳۷
۲-۱۱-۴- موانع کارکنان. ۳۷
۲-۱۲- معرفی وجوه کارت امتیازی متوازن. ۳۹
۲-۱۲-۱-وجه مالی.. ۴۰
۲-۱۲-۲- وجه مشتری.. ۴۱
۲-۱۲-۳- وجه رشد و یادگیری.. ۴۲
۲-۱۲-۴- وجه فرآیندهای داخلی.. ۴۲
۲-۱۲-۴-۱- آرمان / چشمانداز. ۴۳
۲-۱۲-۴-۲- استراتژی.. ۴۳
۲-۱۲-۴-۳- عوامل بحرانی موفقیت.. ۴۴
۲-۱۲-۴-۴- روابط علت و معلولی.. ۴۴
۲-۱۲-۴-۵- برنامه عملی.. ۴۴
۲-۱۳- پیادهسازی کارت امتیازی متوازن. ۴۵
۲-۱۳-۱- قدم اول. ۴۵
۲-۱۳-۲-قدم دوم. ۴۶
۲-۱۳-۳- قدم سوم. ۴۶
۲-۱۳-۴- قدم چهارم. ۴۷
۲-۱۳-۵- قدم پنجم. ۴۷
۲-۱۳-۶- قدم ششم. ۴۸
۲-۱۴- مثالی از یک سیستم کارت امتیازی متوازن. ۴۸
۲-۱۴-۱- منظر مالی اهداف.. ۴۸
۲-۱۴-۲- منظر فرآیندهای داخلی اهداف.. ۴۸
۲-۱۴-۳- منظر یادگیری و رشد اهداف.. ۴۹
۲-۱۴-۴- منظر مشتری.. ۴۹
۲-۱۵- ایجاد سازمان استراتژی محور به کمک کارت امتیازی متوازن. ۵۰
۲ -۱۵-۱- استراتژی به اصطلاحات عملیاتی.. ۵۱
۲-۱۵-۲- همسوسازی سازمان برای ایجاد هم افزایی.. ۵۲
۲-۱۵-۳- تبدیل استراتژی به کار هر روز هرکس… ۵۲
۲-۱۵-۳-۱- آموزش و برقراری ارتباط.. ۵۳
۲-۱۵-۳-۲- توسعه اهداف فردی و گروهی.. ۵۳
۲-۱۵-۳-۳- سیستمهای پاداش و بهرهوری.. ۵۳
۲-۱۵-۴- تبدیل استراتژی به یک فرآیند مستمر. ۵۴
۲-۱۵-۵- بسیج و به حرکت درآوردن تحول ازطریق رهبـری مدیریت ارشد. ۵۴
۲-۱۶- گسترش استفاده از کارنامه متوازن (کارت امتیازی متوازن) ۵۷
۲-۱۷-کارنامه متوازن تکمیل کنندهِ گزارشگری مالی رایج.. ۵۸
۲-۱۸- چهار دیدگاه در کارنامه متوازن. ۵۹
۲-۱۹- داستانهای موفقیت از راه کارت امتیازی متوازن. ۶۰
۲-۱۹-۱- رشد پایه درآمد که بیشتر از رشد بازار باشد. ۶۱
۲-۱۹-۲- تبدیل درصد درآمد حاصل از تغییرات تدریجی به سود عملیاتی.. ۶۱
۲-۱۹-۳- دو برابر کردن سود هر سهم. ۶۱
۲-۲۰- سنگ بنای پیروزی.. ۶۳
۲-۲۰-۱- حمایت مدیریت ارشد. ۶۴
۲-۲۰-۲- مدیریت ۶۴
۲-۲۱- چالشهای کارت امتیازی متوازن در مقام عمل. ۶۵
۲-۲۲- سیستم جامع مدیریتی کارت امتیازی متوازن برای پیوند استراتژی با عملیات.. ۶۶
۲-۲۲-۱ – تنظیم استراتژی.. ۶۶
۲-۲۲-۲- برنامهریزی استراتژیک… ۶۷
۲-۲۲-۳- همسویی سازمان با استراتژی.. ۶۹
۲-۲۲-۴- برنامهریزی عملیات.. ۶۹
۲-۲۲-۵- کنترل، نظارت و یادگیری.. ۷۰
۲-۲۲-۶- سنجش و سازگار کردن استراتژی.. ۷۰
۲-۲۳- بعضی از کاستیهای کارت امتیازی متوازن. ۷۱
۲-۲۴-فایلات انجام شده در مورد کارت امتیازی متوازن. ۷۲
۲-۲۴-۱- فایلات خارجی.. ۷۲
۲-۲۴-۲- فایلات داخلی.. ۷۶
۲-۳- نتیجهگیری.. ۷۹
فصل سوم: مواد و روشها و روششناسی فایل یا روش اجرای فایل. ۸۱
۳-۱- مقدمه. ۸۲
۳-۲ – روش فایل. ۸۲
۳-۲-۱- برحسب هدف.. ۸۳
۳-۲-۲- برحسب نحوه گردآوری دادهها ۸۴
۳-۳- جامعه آماری فایل. ۸۷
۳-۴- روش نمونهگیری و تعیین حجم نمونه. ۸۷
۳-۵- روش و ابزار جمعآوری اطلاعات و اندازهگیری دادهها ۸۷
۳ -۶- روش سنجش اعتبار (روایی) و پایایی: ۹۱
۳-۶-۱- روایی پرسشنامه فایل. ۹۱
۳-۶-۲- پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. ۹۲
۳ -۷- روش تجزیه و تحلیل دادها و آزمون فرضیهها ۹۳
۳-۷-۱- نرمافزارهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل دادهها ۹۴
۳-۷-۲- مقایسه رتبه با استفاده از آزمون فریدمن.. ۹۴
۳-۷-۳- آزمون کای –دو برای جدولهای یک بعدی.. ۹۵
۳-۷-۴- آزمون نسبت (دو جملهای) ۹۵
۳-۸-چهارچوب نظری و مدل فایل: مدل کارت امتیازی متوازن. ۹۶
۳-۸-۱- مانع اول. ۹۶
۳-۸-۲- مانع دوم. ۹۶
۳-۸-۳- مانع سوم. ۹۶
۳-۸-۴- مانع چهارم. ۹۶
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها ۱۰۰
۴-۱- مقدمه. ۱۰۱
۴-۲- ویژگیهای جمعیتشناسی جامعه مورد مطالعه. ۱۰۱
۴-۲-۱- جامعه مورد مطالعه از لحاظ جنسیت.. ۱۰۲
۴-۲-۲- جامعه مورد مطالعه از لحاظ سن.. ۱۰۲
۴-۲-۳- جامعه مورد مطالعه از لحاظ تحصیلات.. ۱۰۳
۴-۲-۴- جامعه مورد مطالعه از لحاظ سابقه کار در سازمان. ۱۰۴
۴-۳ – آزمون فرضیات.. ۱۰۵
۴-۳-۱- آزمون فرضیه اصلی فایل. ۱۰۵
۴-۳-۱-۱- آزمون کای – دو. ۱۰۶
۴-۳-۱-۲- آزمون نسبت (دو جملهای) ۱۰۸
۴-۴- آزمونهای مربوط به فرضیه اول. ۱۱۰
۴-۴-۱- آزمون کای – دو. ۱۱۰
۴-۴-۲- آزمون نسبت (دو جملهای) ۱۱۲
۴-۵- آزمون مربوط به فرضیه دوم. ۱۱۴
۴-۵-۱- آزمون کای –دو. ۱۱۴
۴-۵-۲- آزمون نسبت (دو جملهای) ۱۱۶
۴-۶- آزمون مربوط به فرضیه سوم. ۱۱۸
۴-۶-۱- آزمون کای – دو. ۱۱۸
۴-۶-۲- آزمون نسبت (دو جملهای) ۱۲۰
۴-۷- آزمون مربوط به فرضیه چهارم. ۱۲۱
۴-۷-۱- آزمون کای –دو. ۱۲۱
۴-۷-۲- آزمون نسبت (دو جملهای) ۱۲۳
۴-۸- آزمون مربوط به فرضیه پنجم. ۱۲۴
۴-۸-۱- آزمون کای –دو. ۱۲۴
۴-۸-۲-آزمون نسبت (دو جملهای) ۱۲۶
فصل پنجم: نتایج فایل. ۱۲۸
۵-۱- مقدمه. ۱۲۹
۵-۲- خلاصه فایل. ۱۲۹
۵-۳- نتایج آزمون فرضیات و تفسیر آنها ۱۳۰
۵-۳-۱- آزمون کای-دو. ۱۳۱
۵-۳-۲- آزمون نسبت (دو جملهای) ۱۳۱
۵-۴- پیشنهادات براساس نتایج به دست آمده ۱۳۴
۵-۵- پیشنهادات برای فایلات آتی.. ۱۳۴
۵-۶- محدودیتهای فایل. ۱۳۴
منابع و مآخذ. ۱۳۶
پیوستها ۱۴۷
Abstract 154
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.