رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS دارای ۳۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS :

رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS

چکیده:

با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این فایل بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و ۴۸ شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات فایل پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ پرداخته شد.

واژگان کلیدی:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، رتبه بندی، تکنیک TOPSIS، شعب شرکت های بیمه

– مقدمه[۱]:

سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد[۲]بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، ۱۳۸۷، ص ۱۲).


[۱] – Introduction[2] – Performance Appraisal

بخشی از متن

رتبه بندی شرکت های بیمه بیش از یک قرن است که به عنوان یکی از کلیدی ترین اطلاعات ضروری در اختیار فعالان اقتصادی کشورهای توسعه یافته قرار می گیرد، تا جامعه و ذینفعان از جمله مشتریان، مدیران و کارکنان، سهامداران، کارگزاران، بیمه گران اتکائی، بانک ها و مؤسسات سرمایه گذاری، مشاوران اقتصادی و به ویژه ناظران را در انتخاب صحیح تصمیمات اقتصادی راهنمایی کند (حاجیانی، ۱۳۸۹، ص ۷۸).

لازم به ذکر است که رتبه بندی باید توسط مؤسسات معتبر و مستقل خصوصی صورت پذیرد تا از قابلیت اتکای بیشتری برخوردار باشد. به دلیل فقدان مؤسسات مستقل خصوصی رتبه بندی در ایران و عدم دسترسی شرکت های بیمه ایرانی به مؤسسات رتبه بندی بین المللی؛ نظیر، ای ام بست، استاندارد اند پورز، مودی اینترنشنال، اس اند پی برای دریافت رتبه به خاطر شرایط تحریم، اساساً صنعت بیمه با خلأ ارزیابی رتبه ای شرکت های بیمه مواجه می باشد.

با توجه به اینکه قالب اصلی فایل از مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) گرفته شده است، محقق در فایل خود در این زمینه از ها و مقالات زیر بهره گرفته است.

  1. کارشناسی ارشد با عنوان «طراحی مدل جامع رتبه بندی شرکت های خودرو سازی در ایران» که توسط دکتر سیّد عبدالجابر قدرتیان کاشان با راهنمایی دکتر علی اصغر انواری رستمی و مشاوره دکتر مصباح الهدی باقری در سال ۱۳۸۱ در دانشگاه امام جعفر صادق (ع) مورد دفاع قرار گرفته است. هدف کلی این ارائه مدلی جامع جهت رتبه بندی شرکت ها به خصوص در مورد شرکت های خودروسازی می باشد.
  2. ای با عنوان «تبیین شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه خصوصی با استفاده از روش امتیازی متوازن با نظر خبرگان» که توسط محمّد صادق زارع با راهنمایی دکتر حمیدرضا حسن زاده در سال ۱۳۸۸ به پذیرش فصلنامه درآمده است. در این فایل سعی شده است تا با توجه به اهمیّت خدمات ارائه شده و فعالیت شرکت های بیمه خصوصی بر اساس چهار وجه BSC به بررسی و شناسایی شاخص ها و معیارهای عملکرد شرکت های بیمه خصوصی با تعیین درجه اهمیّت هر یک از آنها جهت ارائه الگوی ارزیابی عملکرد این شرکت پرداخته شود.
  3. ای با عنوان «رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران بر مبنای رویکرد کارت امتیازی متوازن و با استفاده از تکنیک MADM» که توسط آقایان رضا جلالی و دکتر پرویز حاجیانی و خانم خسروانی در پائیز سال ۱۳۸۹ در شماره نهم فایل های مدیریت به چاپ رسیده است. این فایل با اهداف شناسایی و انتخاب شاخص های عملکردی شرکت های بیمه، رتبه بندی آنها و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها ارائه شده است.
  4. ای با عنوان «کاربرد کارت امتیازی متوازن و ویکور در رتبه بندی شرکت های بیمه» که توسط آقایان محسن حجازی، دکتر مقصود امیری و دکتر نادر مظلومی در سال ۱۳۹۰ به پذیرش فایلنامه شماره ۲ بیمه درآمده است. این فایل با استفاده از کارت امتیازی متوازن و یکی از روش های تصمیم گیری چند معیاره مناسب به نام VIKOR به ارزیابی شرکت های بیمه در کشور می پردازد. دسترسی به شاخص های ارزیابی و رتبه بندی شرکت های بیمه از جمله اهداف این فایل می باشد.

رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………………………۱

فصل اوّل: کلیات فایل

۱-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳

۱-۲- تعریف مسأله………………………………………………………………………………………………………………………………………۶

۱-۳- ضرورت فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………..۸

۱-۴- سؤالات فایل……………………………………………………………………………………………………………………………………۹

۱-۵- فرضیات فایل……………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰

۱-۶- اهداف فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰

۱-۷- استفاده کنندگان از نتایج فایل……………………………………………………………………………………………………۱۱

۱-۸- روش فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

۱-۹- قلمرو فایل……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲

۱-۹-۱- قلمرو موضوعی…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

۱-۹-۲- قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۳

۱-۹-۳- قلمرو زمانی………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۳

۱-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………………..۱۳

۱-۱۱- محدودیت های فایل………………………………………………………………………………………………………………..۱۴

۱-۱۲- سوابق موضوع………………………………………………………………………………………………………………………………۱۴

۱-۱۳- شرح واژگان کلیدی……………………………………………………………………………………………………………………..۱۶

فصل دوم: ادبیات فایل

۲-۱- مروری بر صنعت بیمه…………………………………………………………………………………………………………………۱۹

۲-۱-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………۱۹

۲-۱-۲- تعریف بیمه……………………………………………………………………………………………………………………..۲۰

۲-۱-۲-۱-تعریف بیمه از لحاظ لغوی……………………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۱-۲-۲- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه…………………………………………………………………………………………….۲۱

۲-۱-۲-۳- تعریف بیمه از لحاظ فنی……………………………………………………………………………………………………….۲۱

۲-۱-۲-۴- تعریف بیمه از لحاظ مالی………………………………………………………………………………………………………۲۱

۲-۱-۲-۵- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران…………………………………………………………………………………………..۲۱

۲-۱-۳- تارخچه بیمه……………………………………………………………………………………………………………………..۲۲

۲-۱-۳-۱- تارخچه بیمه در جهان……………………………………………………………………………………………………………۲۲

۲-۱-۳-۲- تاریخچه بیمه در ایران……………………………………………………………………………………………………………۲۵

۲-۱-۳-۳- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی………………………………………………………………………………………….۲۷

۲-۱-۳-۴- بیمه در جهان امروز………………………………………………………………………………………………………………..۲۸

۲-۱-۴- انواع بیمه……………………………………………………………………………………………………………………..۲۹

۲-۱-۴-۱- بیمه های اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………۲۹

۲-۱-۴-۲- بیمه های بازرگانی…………………………………………………………………………………………………………………۳۰

۲-۱-۴-۳- مقایسه بیمه های بازرگانی و اجتماعی…………………………………………………………………………………..۳۱

۲-۱-۵- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای……………………………………………………………………………………….۳۱

۲-۲- مروری بر ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………..۳۳

۲-۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۳

۲-۲-۲-تاریخچه ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۳۴

۲-۲-۲-۱- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان…………………………………………………………………………………………۳۴

۲-۲-۲-۲- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران………………………………………………………………………………………….۳۵

۲-۲-۳- تعریف اندازه گیری……………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

۲-۲-۴- دلایل اندازه گیری……………………………………………………………………………………………………………………….۳۶

۲-۲-۵- تعریف و مفهوم عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۳۶

۲-۲-۶- انواع ارزیابی………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷

۲-۲-۶-۱-ارزیابی آینده نگر………………………………………………………………………………………………………………………۳۷

۲-۲-۶-۲-ارزیابی گذشته نگر…………………………………………………………………………………………………………………..۳۷

۲-۲-۷- مراحل ارزیابی……………………………………………………………………………………………………………………………..۳۸

۲-۲-۸- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………..۳۹

۲-۲-۹- کارکردهای ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………………۴۰

۲-۲-۱۰- دلایل ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۴۱

۲-۲-۱۱- اهداف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۴۲

۲-۲-۱۲- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………….۴۲

۲-۲-۱۳- ابعاد ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………۴۳

۲-۲-۱۴- فرآیند ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………۴۵

۲-۲-۱۵- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………..۴۸

۲-۲-۱۵-۱-تعریف استاندارد……………………………………………………………………………………………………………………۴۸

۲-۲-۱۵-۲- تعریف شاخص……………………………………………………………………………………………………………………..۴۸

۲-۲-۱۵-۳- انواع شاخص های عملکردی………………………………………………………………………………………………..۴۹

۲-۲-۱۵-۴- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل……………………………………………………………………………۵۰

۲-۲-۱۵-۴-۱- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر……………………………………………………………..۵۰

۲-۲-۱۵-۴-۲- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون………………………………………………………..۵۰

۲-۲-۱۵-۴-۳- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل……………………………………………………………………..۵۱

۲-۲-۱۵-۴-۴- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل………………………………………………………………….۵۲

۲-۲-۱۵-۴-۵- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها………………………………………………….۵۲

۲-۲-۱۵-۴-۶- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد…………………………………………………………………….۵۳

۲-۲-۱۶- مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………………..۵۴

۲-۲-۱۶-۱- تعریف مدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………………..۵۴

۲-۲-۱۶-۲- مزیّت های مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………۵۵

۲-۲-۱۶-۳- پیش نیازهای مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………….۵۶

۲-۲-۱۶-۴- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد……………………………………………………………………..۵۶

۲-۲-۱۶-۵- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد…………………………………………………۵۶

۲-۲-۱۶-۶- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………۵۷

۲-۲-۱۷- دیدگاه های سنتی و نوین درباره ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………۵۹

۲-۲-۱۷-۱- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………۶۰

۲-۲-۱۷-۲- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی……………………………………………………………………………………۶۱

۲-۳- مدل های ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………………..۶۱

۲-۳-۱-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………………..۶۲

۲-۳-۲- ویژگی های یک سیستم ارزیابی عملکرد مناسب……………………………………………………………………..۶۲

۲-۳-۳- انواع مدل های ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………..۶۴

۲-۳-۳-۱- مدل های ارزیابی عملکرد مالی………………………………………………………………………………………………۶۶

۲-۳-۳-۱-۱- تاریخچه سیستم‎های ارزیابی مالی…………………………………………………………………………………….۶۶

۲-۳-۳-۱-۲- تجزیه و تحلیل صورت های مالی………………………………………………………………………………………۶۷

۲-۳-۳-۱-۳- انواع نسبت‎های مالی………………………………………………………………………………………………………….۷۰

۲-۳-۳-۱-۳-۱- نسبت‎های نقدینگی……………………………………………………………………………………………………….۷۰

۲-۳-۳-۱-۳-۲- نسبت‎های فعالیت (کارآیی)…………………………………………………………………………………………..۷۲

۲-۳-۳-۱-۳-۳- نسبت‎های ساختار سرمایه (توانایی پردراخت بدهی ها)………………………………………………۷۶

۲-۳-۳-۱-۳-۴- نسبت‎های سودآوری……………………………………………………………………………………………………..۷۸

۲-۳-۳-۱-۵- نسبت‎های مالی مربوط به سرمایه‎گذاری سهامداران

گردش سرمایه

(ارزش بازار)……………………………………۸۱

۲-۳-۳-۱-۴- نقاط قوت و ضعف نسبت‎های مالی……………………………………………………………………………………۸۴

۲-۳-۳-۲- مدل های ارزیابی بهره‎وری……………………………………………………………………………………………………..۸۵

۲-۳-۳-۲-۱- تاریخچه بهره‎وری……………………………………………………………………………………………………………….۸۵

۲-۳-۳-۲-۲- تعریف بهره‎وری………………………………………………………………………………………………………………….۸۶

۲-۳-۳-۲-۳- انواع بهره‎وری…………………………………………………………………………………………………………۸۶

۲-۳-۳-۲-۴- سطوح بهره‎وری………………………………………………………………………………………………………….۸۸

۲-۳-۳-۲-۵- مراحل ایجاد معیارهای بهره‎وری……………………………………………………………………………………….۸۸

۲-۳-۳-۲-۶- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وری………………………………………………………………………………………..۹۰

۲-۳-۳-۲-۷- شاخص‎های بهره‎وری ارزش افزوده……………………………………………………………………………………۹۰

۲-۳-۳-۲-۸- روش سریع ارزیابی بهره‎وری……………………………………………………………………………………………..۹۳

۲-۳-۳-۲-۹- محدودیت‎های ارزیابی بهره‎وری شرکت‎ها…………………………………………………………………………۹۵

۲-۳-۳-۳- مدل های اثربخشی سازمانی………………………………………………………………………………………………….۹۷

۲-۳-۳-۳-۱- رویکرد نیل به هدف………………………………………………………………………………………………………….۹۷

۲-۳-۳-۳-۲- رویکرد سیستمی………………………………………………………………………………………………………………..۹۷

۲-۳-۳-۳-۳- رویکرد عوامل استراتژیک…………………………………………………………………………………………………..۹۸

۲-۳-۳-۳-۴- رویکرد ارزش‎های رقابتی……………………………………………………………………………………………………۹۸

۲-۳-۳-۳-۵- محدودیت مدل‎های ارزیابی اثربخشی سازمانی…………………………………………………………………۹۸

۲-۳-۳-۴- مدل‎های ارزیابی تعالی سازمانی……………………………………………………………………………………………..۹۹

۲-۳-۳-۴-۱- مدل جایزه اروپایی کیفیت (EQA)…………………………………………………………………………………..99

۲-۳-۳-۴-۲- مدل جایزه ملی دمینگ…………………………………………………………………………………………………..۱۰۲

۲-۳- ۳-۴-۳- مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج…………………………………………………………………………۱۰۴

۲-۳-۳-۴-۵- محدودیتهای مدل‎های ارزیابی تعالی سازمانی……………………………………………………………..۱۰۶

۲-۴- مدل ارزیابی عملکرد متوازن……………………………………………………………………………………………….۱۰۷

۲-۴-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..۱۰۷

۲-۴-۲- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن……………………………………………………………………………………………۱۰۸

۲-۴-۳- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………….۱۱۰

۲-۴-۴- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………۱۱۱

۲-۴-۵- کاربردهای ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………………………..۱۱۳

۲-۴-۶- گام های پیاده سازی و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن……………………………………………………۱۱۵

۲-۴-۷- سیر تکاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن………………………………………………………………………………..۱۱۸

۲-۴-۸- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………………………۱۲۳

۲-۴-۹- محدودیت های مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………..۱۲۴

۲-۵- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………۱۲۴

۲-۵-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲۵

۲-۵-۲- تعریف رتبه بندی……………………………………………………………………………………………………………………..۱۲۵

۲-۵-۳- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه………………………………………………………………………………………..۱۲۵

۲-۵-۴- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی………………………………………………………………………………………۱۲۶

۲-۵-۵- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران……………………………………………………………………۱۲۶

۲-۵-۶- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه…………………………………………………………………………………۱۲۸

۲-۵-۷- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه……………………………………………………………………………….۱۲۸

۲-۵-۸- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران…………………………………………۱۲۹

۲-۵-۹- مشکلات اجرایی رتبه بندی مؤسسات بیمه در ایران………………………………………………………………۱۳۳

۲-۵-۱۰- متدولوژی (روش شناسی) رتبه بندی شرکت های بیمه……………………………………………………..۱۳۳

۲-۵-۱۱- طبقات روش شناسی رتبه بندی…………………………………………………………………………………………۱۳۴

۲-۵-۱۲- مهم ترین فاکتور های مؤثر در تعیین نوع متدولوژی رتبه بندی…………………………………………۱۳۵

۲-۶- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه…………………………………………………………………………………………..۱۳۵

۲-۶-۱- جمع بندی ادبیات فایل………………………………………………………………………………………………………..۱۴۹

۲-۷- مدل پیشنهادی فایل…………………………………………………………………………………………………………………۱۵۲

۲-۷-۱- مدل کلان (مفهومی)………………………………………………………………………………………………………………..۱۵۲

۲-۷-۲- مدل خرد (عملیاتی)………………………………………………………………………………………………………………..۱۵۳

فصل سوم: روش فایل

۳-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۵۶

۳-۲- روش شناسی فایل…………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۷

۳-۳- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۹

۳-۴- نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………….۱۵۹

۳-۵- ابزار فایل……………………………………………………………………………………………………………………۱۶۱

۳-۶- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………………………………….۱۶۲

۳-۶-۱- روایی ابزار اندازه گیری……………………………………………………………………………………………………………..۱۶۲

۳-۶-۲- پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………………..۱۶۳

۳-۷- تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………….۱۶۵

۳-۷-۱- تکنیک رتبه بندی TOPSIS……………………………………………………………………………………………………166

۳-۷-۲- مراحل TOPSIS……………………………………………………………………………………………………………………..167

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۷۰

۴-۲- آمـار توصیـفی (تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها)……………………………………………………………………….۱۷۱

۴-۲-۱- بررسی و توصیف اطلاعات مربوط به ویژگی های عمومی پاسخ دهندگان……………………………..۱۷۱

۴-۲-۱-۱- عنوان شغلی………………………………………………………………………………………………………………………….۱۷۲

۴-۲-۱-۲- میزان تحصیلات…………………………………………………………………………………………………………………..۱۷۳

۴-۲-۱-۳- سنوات خدمت در صنعت بیمه…………………………………………………………………………………………….۱۷۴

۴-۲-۱-۴- سابقه مدیریت در صنعت بیمه…………………………………………………………………………………………….۱۷۵

۴-۲-۲- تجزیه و تحلیل توصیفی شاخص ها…………………………………………………………………………………………۱۷۵

۴-۲-۲-۱- میزان اهمیّت شاخص های بعد مالی در ارزیابی عملکرد شعب بیمه…………………………………۱۷۶

۴-۲-۲-۱-۱- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مالی در ارزیابی عملکرد………………………………۱۸۱

۴-۲-۲-۲- میزان اهمیّت شاخص های بعد مشتری در ارزیابی عملکرد شعب بیمه…………………………….۱۸۲

۴-۲-۲-۲-۱- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مشتری در ارزیابی عملکرد…………………………۱۸۷

۴-۲-۲-۳- میزان اهمیّت شاخص های بعد فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد شعب بیمه……………۱۸۹

۴-۲-۲-۳-۱- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد………..۱۹۸

۴-۲-۲-۴- میزان اهمیّت شاخص های بعد رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد شعب بیمه……………….۲۰۰

۴-۲-۲-۴-۱- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد……………….۲۰۵

۴-۳- آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………..۲۰۶

۴-۳-۱- بررسی فرض نرمال بودن شاخص ها……………………………………………………………………………………………۲۰۶

۴-۳- ۲- آزمون فرضیات فایل……………………………………………………………………………………………………………۲۰۷

۴-۳-۲-۱- فرضیه اصلی اوّل………………………………………………………………………………………………………………۲۰۷

۴-۳-۲-۱-۱- فرضیه فرعی اوّل……………………………………………………………………………………………………………۲۰۷

۴-۳-۲-۱-۲- فرضیه فرعی دوّم……………………………………………………………………………………………………………۲۱۰

۴-۳-۲-۱-۳- فرضیه فرعی سوّم…………………………………………………………………………………………………………..۲۱۲

۴-۳-۲-۱-۴- فرضیه فرعی چهارم…………………………………………………………………………………………………………۲۱۷

۴-۳-۲-۲- فرضیه اصلی دوّم………………………………………………………………………………………………………………۲۱۹

۴-۳-۳- بررسی عوامل دموگرافیک بر روی پاسخ افراد………………………………………………………………………………۲۲۰

۴-۳-۳-۱- عنوان شغلی در صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………..۲۲۰

۴-۳-۳-۲- میزان تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………۲۲۱

۴-۳-۳-۳- سنوات خدمت در صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………۲۲۱

۴-۳-۳-۴- سابقه مدیریت در صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………۲۲۲

۴-۳-۴- آزمون کفایت نمونه…………………………………………………………………………………………………………..۲۲۳

۴-۳-۵- اجرای تکنیک رتبه بندی TOPSIS………………………………………………………………………………………224

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه: …………………………………………………………………………………………………………………….۲۳۰

۵-۲- فرآیند فایل……………………………………………………………………………………………………………….۲۳۰

۵-۳- نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها……………………………………………………………………………………………۲۳۱

۵-۳-۱- نتیجه حاصل از فرضیه اصلی اوّل……………………………………………………………………………………….۲۳۱

۵-۳-۱-۱- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی اوّل……………………………………………………………………………… ……۲۳۲

۵-۳-۱-۲- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی دوّم……………………………………………………………………………………۲۳۲

۵-۳-۱-۳- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی سوّم………………………………………………………………………………….۲۳۳

۵-۳-۱-۴- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی چهارم………………………………………………………………………… ……..۲۳۴

۵-۳-۲- نتیجه حاصل از فرضیه اصلی دوّم………………………………………………………………………………………۲۳۵

۵-۴- یافته های جانبی فایل. ……………………………………………………………………………………. ………..۲۳۶

۵-۵- نتایج حاصل از رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین…………………………………………………………………………..۲۳۷

۵-۶- محدودیّت های فایل……………………………………………………………………………………………………۲۳۸

۵-۷- پیشنهادهای اجرایی……………………………………………………………………………………………………..۲۳۸

۵-۸- پیشنهادهایی برای فایل های آتی……………………………………………………………………………………۲۴۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.