پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش دارای ۷۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش :
پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش
پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش شامل ۷۱ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
از آغاز پیدایش آموزش و پرورش رسمی در جوامع تا به امروز، تغییر و تحولات بسیاری در نظامهای آموزشی روی داده است. وقتی که مردم کشورها در دورههای خاصی آموزش و پرورش را قادر به پاسخگویی به مسائل و مشکلات و نیازهای خود نیافتهاند، به اشکال گوناگون نارضایتی خود را بروز داده و توانایی و کارآیی مدیران آن را زیر سؤال بردهاند. بدیهی است امروز هم به مدیریتهای نامطلوب و غیر موثر که به از همگسیختگی آموزش و پرورش منجر میشود، اتکا نخواهند کرد.
صاحبنظران آموزش و پرورش عموماً بر این عقیده هستند که کیفیت مدیریت فعالیتهای آموزشی، مهمترین شاخص سطح کفایت و اثربخشی کل برنامههای آموزشی است زیرا مدیریت با نقش تعیینکننده و موثری که در امر هدایت فرآیندهای آموزشی و پرورشی در جهت هدفهای آن دارد بالقوه هم میتواند موجب پیشرفت آن شود و هم موجب ازهم پاشیدگی آن.بنابراین برای استفاده عاقلانه و مقتصدانه از زمان، سرمایه، کار و تلاش نیروی انسانی برای نیل به هدفهای عام آموزش و پرورش در سطح ملی و هدفهای خاص آموزش و یادگیری در سطح آموزشگاهی باید به آموزش و تربیت تخصصی افرادی مبادرت کرد که واجد ویژگیهای بارز و حرفهای مدیریتی هستند، به عبارت دیگر، باید سرمایهگذاری برای آموزش و آمادهسازی مدیران آموزشی در آموزش و پرورش در اولویت قرار بگیرد به حدی که مؤید پیشرفت و ترقی آموزش و پرورش باشد و موجب رکود یا از هم گسیختگی آن نشود.
به اعتقاد صاحبنظران سازمانی، یکی از بهترین روشها برای ایجاد و حفظ نظام آموزشی خوب، تربیت افراد کارآمد و متخصص برای مدیریت این نظام است. مدیریت آموزش و پرورش در بسط و توسعه هر حرکت، تصمیم یا برنامه مهمی که برای بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه طراحی میشود، حائز اهمیت بسیار است. باتوجه به اینکه راهحلهای نهایی مسائل و مشکلات آموزشی نیز در دست مسئولان آموزشی است، باید قابلیتها و تواناییهای بالقوه مدیران تا حد امکان رشد و پرورش یابد. در میان گروه مدیران آموزشی، راهنمایان آموزشی از عناصر بسیار مهم به شمار میروند و نقش اساسی در تحقق هدفهای آموزشی ایفا میکنند.
نظارت و راهنمایی آموزشی از وظایف مهمی است که برای اداره نظام آموزشی خوب ضرورت دارد و هدف اصلی آن اصلاح و بهبود وضع آموزشی است. وجود برنامههای نظارت و راهنمایی آموزشی و کیفیت تداوم آن در تحقق هدفهای آموزشی، نقش تعیین کنندهای دارد. امروزه راهنمایان آموزشی برای اصلاح وضع آموزشی به عنوان مدیران آموزشی بامعلمان و به کمک آنان کار و فعالیت میکنند و از طریق همکاری حرفهای سعی در ارتقای کیفیت عملکرد معلمان و رفع مسائل و مشکلات آنان دارند. اگر چه برنامههای نظارت و راهنمایی آموزشی و عناوین راهنمایان آموزشی در نظامهای آموزشی مختلف متفاوت است، اما وظایف آنان کم و بیش مشابه است.
راهنمایان آموزشی در نظامهای آموزشی کشورهای مختلف جهان در موقعیتهای گوناگون و ادوار مختلف با عناوینی از قبیل معلم راهنما، معلم سرپرست، معلم مشاور، معلم استاد، معاون آموزشی منطقه، ناظر یا سرپرست آموزشی، بازرس، بازرس آموزشی، رئیس آموزش و پرورش منطقه، هماهنگکننده برنامههای آموزشی، مدیر گروه آموزشی، مشاور تخصصی، برنامهریز امور آموزشی و راهنمای آموزشی نامیده شدهاند اما وظیفه اصلی آنان با هر عنوانی که نامیده شود و در هر پست و مقامی که خدمت کنند، برقراری ارتباط، کار و همکاری حرفهای با معلمان و کمک به آنان است تا بهتر رشد و پرورش یابند و بدین وسیله فرآیند تدریس و یادگیری را اصلاح کنند، عملکرد موثرتری داشته باشند و در نهایت نتایج آموزشی مطلوبتری بدست آورند.
رشد و پرورش بهتر معلمان به معنای رشد و پرورش بهتر دانشآموزان و نیز موفقیت برنامههای نظارت و راهنمایی آموزشی است که رضایت و حمایت عمومی از مدارس را در پی دارد. هدفی که نظارت و راهنمایی آموزشی در نظامهای آموزشی در صدد نیل به آن است.
و …
پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش
فهرست مطالب
مقدمه
ماهیت نظارت کلینیکی
مسأله نظارت بر معلم
نظارت معلم محور ـ یک تعریف
ویژگیهای و فرضیه های ضروری نظارت معلم محور
هدف های نظارت معلم محور
انواع دیگر نظارت بر معلمان
ویژگیهای نظارت و راهنمایی تعلیماتی جدید
مسئولیتهای حرفهای ناظر آموزشی
نتیجهگیری
پایان
عنوان : نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود فعالیتهای آموزش و پرورش
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۶۶۴ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۷۱
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.