پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان

 روش نمره گذاری و تفسیر

این پرسشنامه از از مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش یا مزلاچ توسط رستمی، عابدی و همکاران (۱۳۹۰) استخراج گردیده است. طیف پاسخگویی آن از نوع ۷ ارزشی بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است

گزینه هرگز خیلی بندرت نسبتا کم گاهی اوقات نسبتا زیاد بیشتر اوقات همیشه امتیاز

البته باید دقت کرد که این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات ۱۰ تا ۱۵ معکوس شده و به صورت جدول زیر در می آید

گزینه هرگز خیلی بندرت نسبتا کم گاهی اوقات نسبتا زیاد بیشتر اوقات همیشه امتیاز

ابعاد پرسشنامه

پرسشنامه فوق دارای سه بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است

بعد سوالات مربوطه خستگی عاطفی ۷- شک و بدبینی ۹- خودکارآمدی تحصیلی ۱۵-

برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید. نمره های بالا در بعد خستگی عاطفی و بعد شک و بدینی نشان دهنده فرسودگی تحصیلی اند. در مورد بعد خودکارآمدی تحصیلی، نمره های پایین نشان دهنده فرسودگی تحصیلی اند، که البته همانطور که قبلا بدان اشاره شد، نمرات سوالات مربوط به بعد خودکارآمدی تحصیلی به صورت معکوس نمره گذاری می شود

روایی و پایایی

در پژوهش رستمی و همکاران (۱۳۹۰) روایی همگرا و واگرای پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش (با پرسشنامه افسردگی دانشجویان و مقیاس علاقه به رشته)  قابل قبول بدست آمد که در جدول زیر ارائه شده اند

بعد روایی واگرا روایی همگرا خستگی عاطفی ۲۱/۰- ۷۴/ شک و بدبینی ۵۳/۰- ۵۰/ خودکارآمدی تحصیلی ۳۲/۰- ۵۰/

همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازه­گیری آلفای کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار می­گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می­شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.