بخش بندی مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک RFM


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بخش بندی مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک RFM دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بخش بندی مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک RFM  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بخش بندی مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک RFM،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بخش بندی مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک RFM :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

بانک ها به منظور ارایه خدمات الکترونیکی به مشتریان نیازمند شناسایی و تحلیل رفتار آن ها هستند.تکنیک های داده کاوی می توانند در حجم زیاد داده های مشتریان به کسب دانش نهان برای پشتیبانی ازتصمیمات بازاریابی کمک کنند. مساله اصلی، چگونگی به کارگیری تکنیک های داده کاوی و مدل تحلیلRFM در شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان در بخش بندی و طبقه بندی و انتخاب گروه هایی از مشتریان ارزشمند است. مدل پیشنهادی در این مقاله برمبنای فرایند استانداردکریسپ در داده کاوی بوده و در آن بعد از آماده سازی و پیش پردازش داده ها، دو رویکرد مطرح می شود.۱( بخش بندی مشتریان به کمک ابزار خوشه بندی و محاسبه ارزش هر مشتری در خوشه ها و رتبه بندی آن ها برای پیدا کردن ارزشمند ترین خوشه ها. ۲( امتیاز دهی و تعیین ارزش مشتری به عنوان ویزگی هدف در ساخت مدل های طبقه بندی میزان ارزشمشتریان. از مجموعه داده جمعیت شناختی و تراکنشی مشتریان برای آموزش و تست مدل پیشنهادی استفاده شد. نتایج نشان می دهد که به کارگیری مدل پیشنهادی می تواند مشتریان را بر اساس رفتار آن ها شناسایی و تحلیل نموده و به بخش بندی و طبقه بندی آن ها بپردازد تا پشتیبانی از تصمیمات برنامه های بازاریابی و ارتقا آن به خوبی انجام شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.