بررسی پیشبینی کننده عملکرد تحصیلی بر اساس باورهای معرفت شناختی، ادراک از محیط کلاس و تفکر تاملی دانش آموزان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی پیشبینی کننده عملکرد تحصیلی بر اساس باورهای معرفت شناختی، ادراک از محیط کلاس و تفکر تاملی دانش آموزان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی پیشبینی کننده عملکرد تحصیلی بر اساس باورهای معرفت شناختی، ادراک از محیط کلاس و تفکر تاملی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی پیشبینی کننده عملکرد تحصیلی بر اساس باورهای معرفت شناختی، ادراک از محیط کلاس و تفکر تاملی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی پیشبینی کننده عملکرد تحصیلی بر اساس باورهای معرفت شناختی، ادراک از محیط کلاس و تفکر تاملی دانش آموزان :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به بررسی پیشبینی کننده عملکرد تحصیلی بر اساس باورهای معرفت شناختی، ادراک از محیط کلاس و تفکر تاملی دانشآموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان پرداخته است. روش مطالعه از همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان که در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ مشغول به تحصیلی بودند (۴۶۰=N .(حجم نمونه این پژوهش شامل شامل ۲۰۹ نفر دانشآموز که بر اساس جدول مورگان و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدهاند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای باورهای معرفت شناختی (شومر، ۱۹۹۲ ،(تفکر تاملی کمبر و لانگ (۲۰۰۰ (و پرسشنامه ادراک از کلاس فراسر و همکاران (۱۹۹۶ (استفاده شد. دادهها از طریق آمار توصیفی و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که بین باورهایمعرفت شناسی و ابعاد آن (ساده بودن، سریع بودن، ذاتی بودن و قطعی بودن) با عملکرد تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد و همچنین بین متغیر ادراک از محیط کلاس و ابعاد آن (وابستگی، درگیری و جهتگیری وظیفه) و تفکر تاملی و ابعاد آن (عمل عادی، فهمیدن، تامل و تامل انتقادی) با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که متغیر باورهای معرفت شناختی و ادراک از محیط کلاس قادر به پیش بینی متغیر عملکرد تحصیلی میباشند. از سوی دیگر نتایج نشان داد که از بین ابعاد باورهای معرفت شناختی (ذاتی بودن) و از بین ابعاد ادراک از محیط کلاس (درگیری) و از بین ابعاد تفکر تاملی (عمل عادی) قادر به پیش بینی متغیر عملکرد تحصیلی میباشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.