اثربخشی نظریه واقعیت درمانی گلاسر بر فرسودگی شغلی معلمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثربخشی نظریه واقعیت درمانی گلاسر بر فرسودگی شغلی معلمان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی نظریه واقعیت درمانی گلاسر بر فرسودگی شغلی معلمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی نظریه واقعیت درمانی گلاسر بر فرسودگی شغلی معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی نظریه واقعیت درمانی گلاسر بر فرسودگی شغلی معلمان :
تعداد صفحات :۹
چکیده مقاله:
هدف این پژوهش بررسی اثربخشی نظریه واقعیت درمانی گلاسر بر فرسودگی شغلی معلمان بود. روش پژوهش آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری مطالعه حاضر، تمامی معلمان مدارس متوسطه دخترانه ناحیه ۴ شهر شیراز در سال تحصیلی ۹۵- ۱۳۹۴ بودند. که تعداد آنها بالغ بر۴۲۰ نفر بود. نمونه گیری به شیوه خوشه ای انجام گردید. بدین ترتیب که ابتدا از مدارس متوسطه بخش شمالی ناحیه ۴ شهر شیراز ۶ مدرسه و از بخش جنوبی ناحیه ۴شهر شیراز۶ مدرسه به تصادف انتخاب شد و معلمان این مدارس به پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش (۱۹۹۷ (پاسخ دادند. سپس از بین گروهی از معلمان که نمره بیشتر از میانگین گرفتند . در هر یک از بخشهای شمالی و جنوبی ۱۵ نفر انتخاب شد و به تصادف یکی از گروه های ۱۵ نفره در گروه آزمایش، دیگری در گروه گواه جایگزین شدند. گروه آزمایش هشت جلسه ۵/۱ ساعته آموزش بر اساس نظریه واقعیت درمانی گلاسر دریافت کردند و در گروه گواه مداخله ای صورت نگرفت پس آزمون اجرا و یکماه بعد پیگیری انجام شد و داده ها با روشهای آماری مناسب تجزیه و تحلیل شدند . نتایج مطالعه نشان داد که واقعیت درمانی گلاسر بر فرسودگی شغلی معلمان و ابعاد آن تاثیر معنادار دارد و نتایج آن در طول زمان پایدار است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.