پهنه بندی شدت صوت ناشی از خطوط راه آهن با استفاده از GIS ( مورد مطالعه : شهر اهواز- حد فاصل میدان راه آهن تا انتهای محله کیان آباد )


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پهنه بندی شدت صوت ناشی از خطوط راه آهن با استفاده از GIS ( مورد مطالعه : شهر اهواز- حد فاصل میدان راه آهن تا انتهای محله کیان آباد ) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پهنه بندی شدت صوت ناشی از خطوط راه آهن با استفاده از GIS ( مورد مطالعه : شهر اهواز- حد فاصل میدان راه آهن تا انتهای محله کیان آباد )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پهنه بندی شدت صوت ناشی از خطوط راه آهن با استفاده از GIS ( مورد مطالعه : شهر اهواز- حد فاصل میدان راه آهن تا انتهای محله کیان آباد )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پهنه بندی شدت صوت ناشی از خطوط راه آهن با استفاده از GIS ( مورد مطالعه : شهر اهواز- حد فاصل میدان راه آهن تا انتهای محله کیان آباد ) :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

آلودگی صوتی یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی در نواحی شهری است که محصول توسعه و پیشرفت تکنولوژی می باشد . سر و صدا یکی از مشکلات اساسی زندگی امروژه ما بوده و خیل عظیمی از افراد در محل زندگی خود از آزار ناشی از آن در مخاطره اند. در اکثر کشور های توسعه یافته و در حال توسعه در دنیا به مساله آلودگی صوتی توجه شده و نسبت به تدوین و اجرای قوانین ضد آلودگی اقدام شده است . در کشور ما نیز سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حد مجاز شد صوت ، استاندارد هایی را ارایه کرده است . با توجه به نقش آلودگی صوتی در سلامت افراد جامعه، مدلسازی و شبیه سازی پخش صوت ، پهنه بندی آلودگی صوتی و مشخص کردن مناطق با شدت صوت بیش از حد مجاز از اهمیت بالایی برخوردار هستند . با توجه به توانایی سیستم اطلاعات مکانی GIS می توان انتظار داشت بتوان ازاین سیستم ها در حل این مشکل بهره برد. در پژوهش با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های حاصل از اندازه گیری با استفاده از آنالیزهای آماری میزان تراز صوت بدست آمده براساس اندازه گیری های انجام شده میانگین صوت در محدوده مورد مطالعه ۷۶/۱۲ دسی بل اندازه گیری شد که بر اساس نتایج حاصل می توان عنوان نمود که میزان صوت در تمامی ایستگاه های مورد مطالعه دارای حدود بالاتری از استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست ایران و استاندارد EPA بوده است و علاوه بر این تراز فشار صوت ناشی از حرکت قطار های باری به مراتب بیشتر از قطارهای مسافری می باشد. با عنایت به نتایج حاصل پیشنهاد هایی جهت کاهش آلودگی صدای قطار ها برای ساکنین حاشیه خطوط ارایه گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.