مقاله تاثیر دما و سرعت بر روی رفتار خوردگی آلیاژ مورد استفاده در لوله کندانسور نیروگاه بخاری در آب دریا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر دما و سرعت بر روی رفتار خوردگی آلیاژ مورد استفاده در لوله کندانسور نیروگاه بخاری در آب دریا دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر دما و سرعت بر روی رفتار خوردگی آلیاژ مورد استفاده در لوله کندانسور نیروگاه بخاری در آب دریا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر دما و سرعت بر روی رفتار خوردگی آلیاژ مورد استفاده در لوله کندانسور نیروگاه بخاری در آب دریا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر دما و سرعت بر روی رفتار خوردگی آلیاژ مورد استفاده در لوله کندانسور نیروگاه بخاری در آب دریا :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

بیشترین میزان خوردگی در کنداسورها مربوط به لوله های آن می باشد . این لوله ها از یک طرف با آب خنک کننده و از طرف دیگر با بخار و چگالیده مجاور هستند . بر اثر تماس مستقیم آب محتوی یون های خورنده و ذرات غیر محلول با جداره لوله ها، شرایط لازم برای ایجاد انواع مختلف خوردگی در سمت آب مهیا می گردد . در جداره خارجی لوله نیز بخار در تماس با لوله بوده و تحت شرایط مختلف باعث خوردگی سمت بخار می شود . [۱]
خوردگی سمت آب لوله های کندانسور از مشکلات عمده یک واحد نیروگاهی است چرا که سوراخ شدن این لوله ها بدلیل خوردگی، م وجب نشت آب خنک کننده از داخل لوله ها بدرون فاز بخار می شود و تجهیزات دیگر واحد نیروگاهی از قبیل بویلر و توربین را با مشکل مواجه می سازد بدین ترتیب بواسطه آلوده شدن چگالیده و بخار درون سیکل، خسارات شدیدی به بویلر و توربین های نیروگاه وارد می شود . [۲]
رفتار خوردگی آلیاژهای بکار رفته در لوله های کندانسور متأثر از ترکیب آلیاژ و شرایط محیطی اعم از دما، سرعت، میزان اکسیژن حل شده و ترکیب آب خنک کن می باشد و بر این اساس انواع مختلف خوردگی در لوله ها و بخصوص روی زدایی در آلیاژهای برنجی می تواند اتفاق بیفتد . [۱-۳]
در سیستم های کندانسور یکبار گذر، خوردگی یکنواخت آلیاژهای بکار رفته در لوله های کندانسور بسیار مهم بوده و انتخاب آلیاژ مناسب ، نقش تعیین کننده ای در کاهش خوردگی لوله ها وجلوگیری از عواقب ناشی از آن دارد در حالیکه در سیستم های کندانسور بسته، روشهای دیگر پیشگیر انه خوردگی ، بخصوص باز دارنده ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد . برای مطالعه رفتار خوردگی یکنواخت آلیاژ های بکار رفته در لوله های کندانسور یکبار گذر روشهای مختلفی وجود دارد ولی این روشها بایست بگونه ای باشد که قابلیت بررسی پارامتر های موثر بر خوردگی اعم از درجه حرارت، سرعت آب، ترکیب آب و … را داشته باشند . بمنظور مطالعه رفتار خوردگی آلیاژ های بکار رفته در لوله های
کندانسور عمدتاً دو روش مورد استفاده قرار می گیرد . روش اندازه نمونه آزمایش کوچک بوده و حجم کمتری ار محلول مورد بحث مورد استفاده قرار می گیرد . نمونه آزمایش آماده سازی شده و به عنوان الکترود کاری در سیستم الکترو شیمیایی موردمطالع قرار می گیرد . [۴]
روش دوم، قرار دادن نمونه های خوردگی در دستگاه تست لوپ می باشد که با قراردادن کوپن های خوردگی از جنس آلیاژ بکار رفته و لوله های کندانسور در محیطی که مشا به با محیط سیستم خنک کن نیروگاه ولی در ابعاد کوچکتر می باشد صورت می گیرد . . [۵,۶] در این مقاله تاثر دما و سرعت آب بر روی رفتار خوردگی برنج آ لومینیوم دار ( آلیاژ بکار رفته در لوله کندانسور نیروگاه بخاری ) در آب دریای خزر با استفاده از دو روش مذکور مورد مطالع ه قرار گرفته است و نتایج با هم مقایسه شده است .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.