پیش بینی خلاقیت توسط تفکرانتقادی با سبک دلبستگی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان هنرستان های دخترانه ناحیه یک شهر کرمانشاه


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش بینی خلاقیت توسط تفکرانتقادی با سبک دلبستگی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان هنرستان های دخترانه ناحیه یک شهر کرمانشاه دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش بینی خلاقیت توسط تفکرانتقادی با سبک دلبستگی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان هنرستان های دخترانه ناحیه یک شهر کرمانشاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی خلاقیت توسط تفکرانتقادی با سبک دلبستگی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان هنرستان های دخترانه ناحیه یک شهر کرمانشاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش بینی خلاقیت توسط تفکرانتقادی با سبک دلبستگی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان هنرستان های دخترانه ناحیه یک شهر کرمانشاه :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

یکی از ویژگی های منحصر به فرد انسان برخورداری از نیروی تفکر است، از آنجایی که خلاقیت به عنوان یکی از توانایی های ذهن انسان نقش عمده ای در نوآوری و حل مشکلات بشری بر عهده دارد، بررسی جنبه های مختلف آن یکی از اولویت های پژوهشی جهان حاضر به شمار می رود.از آنجایی که دانش آموزان یکی از ارکان اساسی نظام آموزشی هر کشوری هستند، توجه به این قشر از لحاظ برخورداری در میزان خلاقیت و تفکر ، باروری و شکوفایی هر چه بیشتر نظام آموزشی و تربیتی جامعه را در پی خواهد داشت. بنابراین هدف مطالعه حاضر بررسی پیش بینی خلاقیت توسط تفکر انتقادی با سبک دلبستگی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان دخترهنرستان های شهر کرمانشاه می باشد.روش بررسی: مطالعه حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی در سال ۱۳۹۵ در هنرستان های دخترانه ناحیه یک شهر کرمانشاه انجام شد. جامعه آماری دانش آموزان دختر سال دوم و سوم متوسطه بودند که ۱۲۹ نفر از آنان به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند، برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های گرایش به تفکر انتفادی ریکتس(CDTI )، سبک دلبستگی رید و کولینز(RAAS) ، خلاقیت سلطانی و انعطاف پذیری شناختی دنیس و وندرال (CFI) استفاده شد که روایی و پایایی آن ها تایید گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS-20 و استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام شد.نتایج: مولفه های خلاقیت از روی تفکر ،انعطاف پذیری وسبک دلبستگی از لحاظ آماری معنادار است و این مولفه ها بخشی از واریانس خلاقیت را تبیین می کنند.به عبارت دیگر این نتایج نشان می دهد که ضرایب رگرسیون معنادار است و شواهد کافی برای تایید فرضیه وجو دارد.به عبارت دیگر بین مولفه های تفکر ،انعطاف پذیری وسبک دلبستگی با خلاقیت رابطه معنادار از لحاظ آماری وجود دارد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می شود جهت ارتقای تفکر و خلاقیت دانش آموزان اقداماتی مانند آموزش مهارت های خلاقانه ، برگزاری کلاس های آموزشی جهت یادگیری سبک های دلبستگی وتفکر انتفادی به دانش آموران و والدین آنان انجام گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.