تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

در پژوهش حاضر سعی برآن است تا با استفاده از آزمون های آماری مورد نیاز تاثیر متغیر تنوع محصول بر ارزش شرکت ، به عنوانمعیار عملکرد مبتنی بر حسابداری و رشد شرکت سنجیده شود در این بررسی از روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع روش پسرویدادی می باشد. نمونه آماری این پژوهش تعداد ۹۹شرکت پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران، طی دوره زمانی ۱۳۸۸تا ۱۳۹۳می باشد.نتایج این بررسی نشانمی دهد که به کارگیری استراتژی تنوع محصولات با شاخص های عملکرد از قبیل ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزودهبازار و رشد شرکت رابطه معنادار وجود دارد.در این راستا استراتژی تنوع محصول با ارزش افزوده اقتصادی رابطه همسو داشته است که می تواناین گونه تفسیر نمود، شرکت هایی که محصولات متنوع تولید می نمایند به مرور زمان ارزش افزوده اقتصادی این شرکت ها و در نتیجه سهم آنهااز ارزش افزوده بازار افزایش می یابد و به جایگاه مرفهی در بازار رقابت اقتصادی نایل می شوند، و به مرور زمان این شرکت ها به مراحل رشدرسیده و ارزش شرکت به تناسب افزایش می یابد، که این یافته مطابق با انتظارات بوده است. البته بین استراتژی تنوع محصولات با نسبتکیوتوبین رابطه ای یافت نشد به این علت که شاخص کیوتوبین یک شاخص سنتی و تاریخی می باشد که نتوانسته ارزش شرکت را به درستینشان دهد، شرایط اقتصادی ایران به گونه ای است که سودآوری بیشتر متاثر از رانت، شرایط بازار و حمایت دولت و عوامل فرعی است بنابراینانتخاب استراتژی تاثیر مورد انتظار را بر نسبت کیوتوبین شرکت ها نمی گذارد، همچنین انتخاب و به کارگیری استراتژیتنوع بلافاصله پس ازتصمیم گیری اثر خود را بر عملکرد مالی شرکت ها نشان نمی دهد بلکه شکاف زمانی بین تصمیم و اثر آن بر نسبت کیوتوبین وجود دارد .در این تحقیق تاثیر متغیرهای کنترلی اندازه شرکت، عمر شرکت، خالص سرمایه در گردش و نسبت ارزش بازار حقوق صاحبان سهام به ارزشدفتری حقوق صاحبان سهام بر روابط بین فرضیات و متغیرهای تحقیق سنجیده شده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.