نقدی بر روش های بصر – محور آموزش معماری در دروس پایه


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقدی بر روش های بصر – محور آموزش معماری در دروس پایه دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقدی بر روش های بصر – محور آموزش معماری در دروس پایه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقدی بر روش های بصر – محور آموزش معماری در دروس پایه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقدی بر روش های بصر – محور آموزش معماری در دروس پایه :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

تاکنون نقدهای گوناگونی بر تاکید معماری بر جنبه های صرفا بصری انجام شده است. نظریه پردازان از زوایای متفاوت به نقدرویکرد فعلی طراحی معماری و نگریستن به انسان همانند ناظر منجمد در فضا یا با ابعاد صرفا هندسی و توانایی های فیزیکی محدوداو پرداخته اند.از طرف دیگر استفاده از ابزار و تکنیک هایی همچون عکس، ماکت، اسکیس، راندو برای نمایش طرح باعث شده معماری به هنریچاپی بر روی کاغذ فرو کاسته شده و درک ناقصی از واقعیت فضای معماری که همواره با مجموعه ای از حواس چندگانه و ارتباطاتمیان حسی و رفتاری مخاطب آن درگیر است، توسط طراح اثر صورت گیرد.رد پای این نوع رویکرد را قبل از ورود به فضای حرفه ای، میتوان در دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و در طول دوران آموزشمعماری بخصوص در سالهای ابتدایی آن یافت. نگاهی کوتاه به آخرین برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم در سال۱۳۷۷ و شرح دروس آن که مرجع سرفصل های دروس ارایه شده در دانشکده های معماریست نشان میدهد که رویکرد جدی اینسبت به آموزش چند حسی معماری تاکنون اتخاذ نشده است.لذا این مقاله با ریشه یابی رویکرد بصر- محور در آموزش معماری و طرح این سوال که اصولا چرا و چگونه رویکرد چند حس/ میان حسی را در آموزش معماری باید لحاظ نمود، در وهله اول نگاهی دارد بر نظریاتی که بر لزوم ادراک چند حسی معماری تاکید دارند وعموما با رویکرد پدیدارشناسانه به مقوله شناخت محیط پرداخته اند. در بخش بعدی، به آسیب شناسی آموزش آکادمیک معماری بااین رویکرد اشاره می گردد، با این فرض که میتوان در دوران ابتدایی آموزش، فرصتی برای برانگیختگی حساسیت های محیطی دانشآموخته متکی بر همه حوزه های ادراکی ایجاد نمود. و در آخر بر اساس تجربیات آموزشی صورت گرفته به روش هایی جهت اصلاح وتقویت مفاد آموزشی در اهداف و شرح دروس پایه با هدف اجماع حواس دانش آموخته و کاربرد سایر ابزار های بیان پرزاخته می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.