مدیریت فرهنگ سازمانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مدیریت فرهنگ سازمانی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مدیریت فرهنگ سازمانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدیریت فرهنگ سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مدیریت فرهنگ سازمانی :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
فرهنگ سازمانی و مدیریت بهینه برآن همیشه یکی از عوامل موثر در عملکرد سازمانها به شمار میرفته است. یافتههای تحقیقات مختلف حاکی از اثرگذاری فرهنگ بر عملکرد سازمانها و جنبههای مختلف آن است؛ بهگونهای که بعضا۰ مشاهده میشود در نتیجه یک فرهنگ سازنده در شرکت و مدیریت درست بر آن، کاهش قابل ملاحظهای در نرخ غیبت کارکنان(بالتازارد و کوکی۱ ،۲۰۰۴ ،( رخ میدهد و افزایش محسوسی در تعهد کارکنان (مسنر ،۲۰۱۳ ،(تسهیم دانش (رضایی دولت ۲ ۳ آبادی و همکاران، ۱۳۹۲ ،( انعطافپذیری و پذیرش تغییرات (بالتازارد و کوکی،۲۰۰۴،(نوآوری و خلاقیت محوری(بوش جنزوهمکاران ،۲۰۱۳ (و حتی مسیولیتپذیری اجتماعی ،(مشبکی و خلیلی شجاعی، ۱۳۸۹ ، ( رخ میدهد . فرهنگ سازمانی، مشخصا۰ از دهه ۱۹۸۰ به بعد به عنوان یک حوزه برجسته در ادبیات مربوط به نظریه سازمان و مدیریتمورد توجه قرارگرفته و کسانی که نگاه کارکردگرایانه نسبت به فرهنگ دارند، معتقدند که میتوان از آن به عنوان ابزاری برایواپایش رفتارها، ترویج رفتارهای مطلوب، زمینه سازی برای اجرای موثرتر تغییرات سازمانی، پیاده سازی راهبردها و دستیابیبه عملکرد بهتر در سازمان استفاده کرد(رعنایی،۱۳۸۸.(اصطلاح فرهنگ از یک ریشه مشابه از عمل کردن و کشت کردن در زیست شناسی نشیت گرفته است .در رفتار سازمانی اینواژه در شکل محدودتر خود و در قالب مجموعهای از ارزشها، هنجارها، الگوها و انتظارات رفتاری حاکم بر یک سازمان که هدایتگر فعالیتهای افراد و سازمان است، مطرح میشود. (۱۹۹۳ (فرهنگ را مجموعهای از تشریفات، هنجار، لهجه و زبان خاص، بیانیه ماموریت و خطمشی، قهرمانان ۴ رنزبرگ سازمانی، دوستیها، دشمنیها، افسانهها و داستانهایی میداند که رفتار افراد را تنظیم میکند . (۲۰۰۳ (نیز فرهنگ را مجموعهای درهم تنیده از ارزشها، هنجارها، فعالیتها و سازهها به عنوان ۵ نیکوترا و همکارانجلوههای ظاهری فرهنگ میدانند که به خودی خود فرهنگ محسوب نمیشوند، اما به عنوان یک کل توسط گروهی از افراد در سازمان پذیرفته شده است و بر رفتار آنها تاثیر میگذارد و در تاریخچه سازمان، افسانهها، داستانها، سنتها، تشریفات و نمادها موردحمایت قرار میگیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.