بررسی نقش تعدیل کنندگی نرخ تورم بر رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش تعدیل کنندگی نرخ تورم بر رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش تعدیل کنندگی نرخ تورم بر رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش تعدیل کنندگی نرخ تورم بر رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش تعدیل کنندگی نرخ تورم بر رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

هدف اصلی این مقاله بررسی نقش تعدیل کنندگی نرخ تورم بر رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به این منظور، از شاخص لرنر تعدیل شده به عنوان معیار رقابت در بازار محصول و از مدل تغییر یافته دچو و دیچو (۲۰۰۲ (به عنوان معیار کیفیت سود استفاده شده است . در زمینه هدف اصلی تحقیق نخست رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود (فرضیه اول) و در ادامه نقش تعدیل کنندگی نرخ تورم بر رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود (فرضیه دوم) دنبال شد . دادههای این تحقیق برای یک دوره پنج ساله(۱۳۹۰-۱۳۹۴ (از منابع صورت های مالی حسابرسی شده و نرم افزار ره آورد نوین از شرکت ها گردآوری شده است. در راستای تحقق اهداف تحقیق دو فرضیه مطرح و از طریق مدل رگرسیون پانلی مورد آزمون واقع گردید. تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها با استفاده از نرم افزارهای آماریSpss20وEviews8 انجام پذیرفت. در این پژوهش با عنایت به دادههای ترکیبی استخراج شده، برای انتخاب بین روشهای پانل و پولینگ از آزمون لیمر استفاده می شود، در صورت انتخاب روش پانل، آزمون هاسمن برای تعیین انتخاب روش های اثرات ثابت و یا اثرات تصادفی انجام می گردد و نهایتا فرضیههای پژوهش را با کمک آزمون t ،و آزمون F فیشر و ضریب تعیین مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. بر اساس تحلیل آماری صورت پذیرفته در هر یک از مدل ها، نتایج حاصل از فرضیه ها در سطح خطای پنج درصد نشان داد: بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود تاثیر معنی داری وجود دارد و نرخ تورم رابطه بین رقابت بازار محصول و کیفیت سود را تعدیل می کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.