تحلیلی بر کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی براساس روش تحلیل محتوای حیطه شناختی بلوم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحلیلی بر کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی براساس روش تحلیل محتوای حیطه شناختی بلوم دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحلیلی بر کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی براساس روش تحلیل محتوای حیطه شناختی بلوم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیلی بر کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی براساس روش تحلیل محتوای حیطه شناختی بلوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحلیلی بر کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی براساس روش تحلیل محتوای حیطه شناختی بلوم :
تعداد صفحات :۱۸
چکیده مقاله:
تحقیق حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی براساس روش حیطه شناسی بلوم انجام گرفته است. در این تحقیق متون، پرسش ها، تصاویر و فعالیت های هر درس در کتاب مذکور در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ ، به عنوان واحد تجزیه و تحلیل انتخاب شده است. و هدف های درس به عنوان واحد ثبت به صورت جمله ثبت گردید. برای پاسخگویی به سوالات تحقیق باید ابتدا دانش ارایه شده در هر درس را بررسی کرد تا بتوان تعیین فراوانی و بیشرین سهم در حیطه شناختی را مشخص کرد. اطلاعات استخراج شده در Excel کدگذاری و با استفاده از نرم افزار SPSS21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که، از ۳۸۳ هدف حیطهی شناختی به دست آمده، ۱۳۹ هدف (۳۶/۲۹%) مربوط به سطح دانش، ۱۰۵ هدف (۲۷/۴۱%) مربوط به سطح فهمیدن، ۵۱ هدف (۱۳/۳۲%) مربوط به سطح کاربرد، ۳۴ هدف (۸۸%) مربوط به سطح تحلیل، ۴۵ هدف (۱۱/۷۵) مربوط به سطح ترکیب و ۹ هدف (۲/۳۵%) مربوط به سطح ارزشیابی می باشد. نتایج حاصله نشان داد که، فراوانی و درصد هدف های رفتاری سطوح حیطه شناختی کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی به ترتیب از بیشترین به کمترین شامل دانش، فهمیدن، کاربرد، ترکیب، تحلیل و ارزشیابی می باشد . به بیان دیگر، با توجه به گنجاندن تمامی سطوح رفتاری حیطه شناختی بلوم در محتوای کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی، اما از نظر میزان پوشش بر روی سطوح مختلف از توازن مناسبی برخوردار نبوده است. به بیان دیگر، نتایج حاکی از آن بود که، فراوانی و درصد هدف های رفتاری سطوح حیطه شناختی کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی به ترتیب از بیشترین به کمترین شامل دانش، فهمیدن، کاربرد، ترکیب، تحلیل و ارزشیابی می باشد . در نتیجه محتوای کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی نیاز به بازنگری دارد تا از توازن مناسب بین همه سطوح برخوردار شود.لذا، پیشنهاد می شود مسیولین و برنامه ریزان کتب درسی علوم تجربی پایه ششم ابتدایی بر روی تمام سطوح به صورت متوازن تاکید داشته باشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.