مقایسه ی خود مهارگری و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه ی خود مهارگری و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه ی خود مهارگری و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ی خود مهارگری و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه ی خود مهارگری و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
ناتوانی یادگیری، از مهم ترین مشکلات دوران مدرسه می باشد و کودکانی که دچار ناتوانی های یادگیری هستند، اغلب در جریان تحصیل و یادگیری کنار می مانند. هدف این پژوهش مقایسه ی پردازش شناختی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی در شهر قایم شهر می باشد. اگر چه در داخل کشور در خود مهارگری و مهارت های اجتماعی مطالعاتی انجام شده است، اما در زمینه ناتوانی یادگیری یافته های کمی در فرهنگ جامعه به چشم می خورد. به لحاظ اهمیت موضوع تحقیق، بررسی دو مقوله فوق در کنار هم از اهمیت برخوردار می باشد.روش پژوهش علی- مقایسه ای می باشد. جامعه آماری شامل دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی می باشدکه به مرکز تخصصی وابسته به آموزش و پرورش شهرستان قایم شهر (توانا) در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ مراجعه نموده اند (n=97). از این جامعه آماری، نمونه ای به تعداد۸۰ دانش آموز (۴۰ دانش آموز دارای ناتوانی یادگیری و ۴۰ دانش آموزعادی) با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامه های مقیاس ارزیابی خودمهارگری توسط کندال و ویلکاکس و اسکیلدر و مهارت های اجتماعی ماتسون استفاده شده است. همچنین، جهت تجزیه و تحلیل داده ها و رد یا تایید فرضیه های پژوهش، یعنی مقایسه ی خود مهارگری و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی از آزمون t استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که خود مهارگری و مهارت های اجتماعی در بین دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری با دانش آموزان عادی تفاوت معنی داری وجود دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.