مقایسه نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پروشگاهی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پروشگاهی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پروشگاهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پروشگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پروشگاهی :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به قصد مقایسه نظریه ذهن در فرهنگ تربیت کودکان پرورشگاهی و غیر پروشگاهی طراحی و اجرا گردید. نظریه ذهن در عمل به کودک ابزار قدرتمندی می دهد تا با آن به اکتشاف، پیش بینی و تغییر رفتار دیگران دست بزند. انتظار می رود فرهنگ تربیت در کودکان پرورشگاهی با کودکان غیر پرورشگاهی متفاوت باشد؛ کودکانی که در کنار والدین خود زندگی می کنند، با کودکانی که بنا به دلایل مختلف از خانواده جدا شده اند و در پرورشگاه ها به سر می برند و ممکن است با بسیاری از مشکلات از قبیل: اختلالات دلبستگی، کمبود مهارت های اجتماعی و مشکلات سلامت روانی مواجه شوند در برخی از فعالیت های عالی شناختی با کودکان غیر پرورشگاهی تفاوت داشته باشند. طرح پژوهشی حاضر یک طرح علی – مقایسه ای می باشد. جامعه آماری مطالعه ی حاضر شامل کلیه ی کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی شهرستان آذرشهر در سال ۹۵ بود. تعداد شرکت کنندگان شامل ۴۲ نفر به روش نمونه گیری هدفمند در دو گروه ۲۱ نفر کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چند متغیره تجزیه وتحلیل داده های مزبور صورت گرفت. آزمون ذهن خوانی از طریق تصویر چشم (RMET) به عنوان ابزار استفاده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که نمرات نظریه ذهن معنادار است (F(1)=7/54، (P<0/05. با توجه به مقایسه میانگین در دو گروه کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی در سطح معناداری نتیجه می شود که نظریه ذهن در کودکان غیر پرورشگاهی از توان بالاتری برخوردار می باشد. بررسی نتایج آزمون نظریه چشم کودکان نشان داد که تفاوت معناداری در دو گروه کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی یافت می شود که با توجه به تفاوت میانگین ها به نظر می رسد کودکان پرورشگاهی در نظریه ذهن ضعیف تر از کودکان غیر پرورشگاهی عمل کرده اند.نظریه ذهن پیش نیازی برای درک محیط اجتماعی و لازمه درگیری در رفتارهای اجتماعی رقابت آمیز است؛ بنابراین اگر والدین در هنگام صحبت کردن با کودک، حالات ذهنی خود و دیگران را توضیح دهند کودکان مراحل رشدی نظریه ذهن را سریع تر طی خواهند کرد. به نظر می رسد فرهنگ تربیت در پرورشگاه متفاوت از فرهنگ تربیت در خانواده صورت می گیرد لذا کودکان پرورشگاهی به دلیل عدم تعاملات عاطفی نزدیک با والدین و خانواده در این مقوله تا حدودی ضعیف عمل کرده اند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.