روش تربیتی تذکرازمنظرامام علی(علیه السلام)


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 روش تربیتی تذکرازمنظرامام علی(علیه السلام) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد روش تربیتی تذکرازمنظرامام علی(علیه السلام)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی روش تربیتی تذکرازمنظرامام علی(علیه السلام)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن روش تربیتی تذکرازمنظرامام علی(علیه السلام) :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

تذکر، عبارتست از گفتار و یا رفتاری که از مربی سر می زند تا متربی را نسبت به آنچه از یاد برده و یا از آن غفلت کرده و یا از آن بی خبر است و اطلاع از آن برای او لازم است، آگاه سازد و احساسات او را در قبال آنها برانگیزد. هدف اصلی این پژوهش تبیین دیدگاه حضرت علی (ع) درباره روش تربیتی تذکر است. این تحقیق از نوع نظری و روش آن توصیفی- تحلیلی است و برای جمع آوری اطلاعات و داده های لازم آن از روش اسنادی وکتابخانه ای استفاده شده است. بررسی قلمرو مفهوم تذکر در نهج البلاغه نشان می دهد در این کتاب تذکر در چهار مورد به کاربرده شده است که عبارتند از:۱-ذکرخدا، ۲ -یادآوری نعمت های الهی۳ -یادآوری سرگذشت دیگران(عبرت)، و ۴ -یادآوری مرگ و قیامت. برخی ویژگی های ذکر شده در نهج البلاغه روش تربیتی تذکر را از دیگر روش ها متمایز می سازد. این ویژگی ها عبارتند از؛ ۱ -الهی بودن، ۲ -فطری بودن ۳ -تدریجی بودن ۴ -عمومی بودن ۵ -مستمر بودن ۶ -جهانی و جاودانی بودن.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.