بررسی آزمایشگاهی اثر میزان ترافیک طرح در نفوذپذیری روسازی نفوذپذیر (آسفالت متخلخل)


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی آزمایشگاهی اثر میزان ترافیک طرح در نفوذپذیری روسازی نفوذپذیر (آسفالت متخلخل) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی آزمایشگاهی اثر میزان ترافیک طرح در نفوذپذیری روسازی نفوذپذیر (آسفالت متخلخل)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آزمایشگاهی اثر میزان ترافیک طرح در نفوذپذیری روسازی نفوذپذیر (آسفالت متخلخل)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی آزمایشگاهی اثر میزان ترافیک طرح در نفوذپذیری روسازی نفوذپذیر (آسفالت متخلخل) :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز یکی از انواع مخلوط هایی هستند که در روسازی های آسفالتی استفاده می شوند و افزایش نفوذ پذیری و کاهش صدای چرخ از ویژگی های اصلی می باشد. کاربرد متداول این مخلوط ها در روسازی های آسفالتی به این صورت است که آب باران به درون آسفالت متخلخل که بر روی یک لایه ی آسفالت با دانه بندی توپر قرار دارد نفوذ کرده و سپس به کناره های راه زهکش می شود. کاربرد دیگر این مخلوط ها که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته روسازی های نفوذ پذیر است که سازه روسازی به آب روی سطح اجازه می دهد که آزادانه از داخل آن نفوذ کرده و به لایه های زیرین نفوذ کند.در این پژوهش سعی بر آن است با توجه به کاربرد دوم مخلوط های آسفالتی با دانه بندی باز یعنی روسازی آسفالتی نفوذ پذیر،نقش طرح اختلاط بر میزان کاهش نفوذ پذیری لایه ی روسازی، مورد بررسی قرار گیرد.در این روسازی لایه ی بالایی از مخلوط آسفالت متخلخل تشکیل شده و لایه های زیرین دارای نفوذ پذیری بالا می باشند. بنابراین آب جمع شده روی سطح روسازی ناشی از باران به داخل روسازی و سپس خاک بستر نفوذ می کند. به دلیل آنکه سطح رویه ی این نوع روسازی از جنس آسفالت متخلخل بوده و از لحاظ کاربردی اهمیت اصلی به جهت نفوذپذیری دارد ، طرح اختلاط مورد استفاده در این سطح مورد بررسی قرار گرفته است. در بررسی های انجام شده ، این نتیجه حاصل شده است که در تمامی انواع دانه بندی ها در ترافیک ۱ تا ۳ میلیون بار هم ارز معادل ، عملا روسازی از لحاظ کاربردی ، خاصیت نفوذپذیری خود را از دست می دهد.مساله بسیار مهم در رابطه با این نوع روسازی میزان باربری این روسازی در شرایط مختلف ترافیکی است. همچنین عمده خرابی های این روسازی ترک های طولی و شیار شدگی می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.