محدوده وجوب بقاء: نظریه اخلاقی سیاست خارجی براساس آرای امام خمینی (ره)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
محدوده وجوب بقاء: نظریه اخلاقی سیاست خارجی براساس آرای امام خمینی (ره) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد محدوده وجوب بقاء: نظریه اخلاقی سیاست خارجی براساس آرای امام خمینی (ره) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی محدوده وجوب بقاء: نظریه اخلاقی سیاست خارجی براساس آرای امام خمینی (ره)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن محدوده وجوب بقاء: نظریه اخلاقی سیاست خارجی براساس آرای امام خمینی (ره) :
تعداد صفحات :۲۲
چکیده مقاله:
فقه دانشی است که به رفتار کلان و جزیی فرد یا مجموعه مسلمان پاسخ می دهد. حکومت اسلامی نیز در موضوعات اجتماعی و سیاسی برای یافتن رفتار صحیح از غلط به سراغ فقه می رود. جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر متهم شده است که به دنبال سلاح هسته ای بوده است و این اتهام برخلاف نظر و فعل رهبران انقلاب اسلامی است که حتی در کوران جنگ تحمیلی استفاده از سلاح های کشتار جمعی را منع کرده بودند. این البته خود همواره بحث پردامنه ای برای جوامع اسلامی بوده است که حداقل در مواجهه با خطر دشمن مجهز به این گونه تسلیحات، کاربرد این گونه تسلیحات می تواند جایز باشد یا خیر در حالی که تحریم به کارگیری سلاح های کشتارجمعی در اسلام در میان فقهای متقدم و معاصر شهرت دارد، سوال این مقاله این است که علیرغم قاعده ضرورت حفظ بقاء با کدام نظریه دلایل تحریم تبیین می شود برای حل این سوال، ضمن توجه به عموم نظرات فقها، بنا بر آراء و عملکرد فقیه بزرگ معاصر، حضرت امام خمینی (ره) گذاشته می شود. زیرا ایشان ضمن آنکه مجتهدی طراز اول و جامع الشرایط به حساب می آمد، در دورانی که کشور اسلامی درگیر جنگی طاقت فرسا و طولانی شده بود و علیه آن از سلاح های کشتارجمعی شیمیایی و هسته ای بکار رفته بود، ولایت امر و رهبری سیاسی را نیز بر عهده داشته است. بنابراین این پرسش اساسی مطرح خواهد شد که چرا از سویی تجهیز شدن به آخرین امکانات و آمادگی های نظامی واجب شده است و از سویی دیگر نوع خاصی از تسلیحات تحریم شده اند برای پاسخ به این پرسش نیاز است که از سطح ادله فقهی فراتر رفته، نظریه ی اخلاقی حاکم بر عمل اجتماعی کشف شود. پاسخ احتمالی این است که برای فهم تحریم باید از سطح ابزار فراتر رفت و نخست به پرسش های بنیادینی در سه حوزه فلسفه خلقت، فلسفه حکومت و جایگاه بشریت در اسلام پاسخ داد. نوع پاسخ ها، نوع فهم از آیات و روایات به ویژه در هنگامه تعارض را شکل می دهد. این پژوهش حول اندیشه امام خمینی (ره) نوشته خواهد شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.