تاثیر مدیریت آموزش درس تاریخ بر بهبود یادگیری مفهومی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان رشته علوم انسانی شهر تهران با تاکید بر روش تدریس دیداری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر مدیریت آموزش درس تاریخ بر بهبود یادگیری مفهومی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان رشته علوم انسانی شهر تهران با تاکید بر روش تدریس دیداری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر مدیریت آموزش درس تاریخ بر بهبود یادگیری مفهومی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان رشته علوم انسانی شهر تهران با تاکید بر روش تدریس دیداری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مدیریت آموزش درس تاریخ بر بهبود یادگیری مفهومی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان رشته علوم انسانی شهر تهران با تاکید بر روش تدریس دیداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر مدیریت آموزش درس تاریخ بر بهبود یادگیری مفهومی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان رشته علوم انسانی شهر تهران با تاکید بر روش تدریس دیداری :
تعداد صفحات :۲۴
چکیده مقاله:
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مدیریت آموزش درس تاریخ بر بهبود یادگیری مفهومی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان رشته علوم انسانی شهر تهران با تاکید بر روش تدریس دیداری می باشد. بدین منظور در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی یا نیمه تجربی استفاده شده است. جامعه ی آماری شامل دانش آموزان دختر رشتهی علوم انسانی منطقه ۱ و ۲ شهر تهران بوده که در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴به تحصیل اشتغال دارند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان از بین ۱۳۰۰ دانش آموز دختر مشغول به تحصیل در رشته علوم انسانی ۲۹۷ دانش آموز تعیین شد که ۱۴۸ نفر در گروه آزمایش ۵ مدرسه در منطقه ۱ آموزش و پرورش و ۱۴۹ نفر در گروه کنترل ۵ مدرسه منتخب در منطقه ۲ آموزش و پرورش گنجانده شدند. الگوی مدیریت آموزش بر اساس تدریس دیداری در درس تاریخ برای گروه آزمایش و روش تدریس متداول و سنتی برای گروه کنترل به کار گرفته شد. در مرحله اول، معلومات قبلی دانش آموزان با استفاده آزمون پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه محقق ساخته ی بهرنگی ۱۳۹۵ سنجش نگرش در خصوص وضع جاری اندازه گیری شد که دارای ۳۵ گویه بود و پس از اجرای الگوی مذکور برای گروه آزمایش، یک آزمون دیگر از دانش آموزان دو گروه به عمل آمد و همچنین نگرش دانش آموزان گروه آزمایش درباره الگو با استفاده از پرسشنامه بعد از ارایه ی الگو که دارای ۳۵ گویه بود سنجیده شد. قابل ذکر است که روایی پرسشنامه مذکور با اعمال اصلاحات و اضافه شدن چند گویه، با نظر استاد راهنما و دیگر صاحب نظران تایید شد و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ با اجرای مطالعه جنبی بر روی ۲۰ نفر در وضعیت فعلی ۰/۹۴۲ و در وضعیت بعد از اجرای الگو۰/۹۲۱ به دست آمد. داده های جمع آوری شده از آزمون t زوجی و تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش، تاثیر قابل توجه الگوی مدیریت آموزش بر اساس تدریس دیداری بر یادگیری مفهومی در درس تاریخ دانش آموزان در گروه آزمایش را تایید کرد و همچنین نگرش دانش آموزان نسبت به الگو مثبت بود . قابل ذکر است که سطح یادگیری دانش آموزان آموزش دیده به روش الگوی مدیریت با تاکید بر روش تدریس دیداری با دانش آموزان آموزش دیده به شیوه موجود تفاوت دارد و این امر نشان دهنده تاثیر الگو بر یادگیری مفهومی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.