بررسی نحوه ی تاثیرات روانشناسی محیطی بر مساحت فضاهای آموزشی در ایران مقایسه ای بین دوره ی قاجاریه و دوره ی پهلوی اول


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نحوه ی تاثیرات روانشناسی محیطی بر مساحت فضاهای آموزشی در ایران مقایسه ای بین دوره ی قاجاریه و دوره ی پهلوی اول دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نحوه ی تاثیرات روانشناسی محیطی بر مساحت فضاهای آموزشی در ایران مقایسه ای بین دوره ی قاجاریه و دوره ی پهلوی اول  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نحوه ی تاثیرات روانشناسی محیطی بر مساحت فضاهای آموزشی در ایران مقایسه ای بین دوره ی قاجاریه و دوره ی پهلوی اول،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نحوه ی تاثیرات روانشناسی محیطی بر مساحت فضاهای آموزشی در ایران مقایسه ای بین دوره ی قاجاریه و دوره ی پهلوی اول :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

روانشناسی محیطی، علمی است که با بررسی مجموعه تاثیراتی که یک فضا از محیط خود میگیرد، عوامل محیطی تشکیل دهنده ی یک فضا را مشخص و تبیین میکند. لذا با توجه به عواملی که روانشناسان محیط برای تشکیل یک فضای آموزشی تعریف می کنند، میتوان پی برد که فضای مذکور تا چه حد با محیط خود سازگار بوده و تا چه حد روند شکل گیری آن فضا متناسب با عوامل محیطی پیرامون خود بوده است. هدف مقاله ی حاضر ارایه ی تحقیقی است پیرامون نحوه ی تاثیراتی که مجموعه عوامل ادراکات محیطی، بر نظام شکل گیری فضاهای آموزشی- به ویژه دوره دبیرستان یا کلاس نهم تا دوازدهم – دو دوره از تاریخ ایران داشته اند. لذا ر وند پژوهش حاضر بر این اساس است که در ابتدا نظریات مختلف روانشناسی محیطی را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد و سپس به بررسی و تحلیل عوامل تشکیل دهنده ی یک فضا طبق تاثیرات محیطی آن اشاره خواهد شد. سپس به توصیف ویژگی های فضاهای آموزشی دوره قاجاریه و دوره پهلوی اول میپردازیم. بعد از آن به بررسی تطبیقی عوامل محیطی و فضای ایجاد شده در هر دوره خواهیم پرداخت. در انتها با توجه به مطالب به دست آمده، به عنوان نتیجه بررسی خواهیم کرد که آیا فضاهای آموزشی شکل یافته در دوره ی قاجاریه و دوره ی پهلوی اول، مطابق تاثیرات روانشناسی محیطی زمان خود بوده است یا خیر، و اینکه این فضاها تا چه حد پاسخگوی نیازهای دانش آموزان در آن دوره بوده است. بدین ترتیب پژوهش حاضر به نوعی بررسی تطبیقی یک سری عوامل محیطی نسبت به فضاهای آموزشی دوره قاجاریه و دوره پهلوی اول است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.