ساخت شکنی جهانی شدن دربرنامه های درسی بانظر به اندیشه های دریدا


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساخت شکنی جهانی شدن دربرنامه های درسی بانظر به اندیشه های دریدا دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساخت شکنی جهانی شدن دربرنامه های درسی بانظر به اندیشه های دریدا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساخت شکنی جهانی شدن دربرنامه های درسی بانظر به اندیشه های دریدا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساخت شکنی جهانی شدن دربرنامه های درسی بانظر به اندیشه های دریدا :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

اگر جهانی شدن طرح / فرآیندی در حال وقوع تل قی گردد که آگاهی در آن نقش اساسی دارد ، آنگاه بازخوانی جهانی شدن و چگونگی طراحی برنامه های درسی به منظور افزایش آگاهی فراگیران درباره ی آن اهمیت می یابد. در پژوهش حاضر این بازخوانی با نظر به اندیشه های بنیادی دریدا – فیلسوف معاصر- صورت گرفته است . دریدا برآن است اندیشه ی غرب از زمان افلاطون به بعد خرد محور بوده و با ایجاد تقابل هایی بین دوقطب و محور پنداشتن یکی وناچیز شمردن دیگری تداوم یافته است . گفتار در برابر نوشتار ، فلسفه در برابر ادبیات و خود در برابر دیگری ، نمونه های برجسته این نگرش است که همواره اولی ب ر دومی ترجیح داده شده است . دریدا برای رهایی از این وضعیت ، ساخت شکنی را پیشنهاد می کند که نوعی بازخوانی موضوع برای مرکززدایی از آن و بازشناختن اهمیت قطب دیگر است . در بهره گیری از این راهکاردرپژوهش حاضر ، با ساخت شکنی از نظریههای غالب جهانیشدن خصوصا نظریه اقتصاد محور ، بر توجه به پیچیدگی جهانی شدن و ابعاد گوناگون آن در برنامههای درسی تاکید شده است . ساخت شکنی از مفهوم جهانیشدن نیز مستلزم آن است که از سویی جهانی شدن به غربی شدن کاهش نیابد و از سوی دیگر با توجه به عناصر فرهنگ بومی و محلی در برنامه های درسی ، نظریه بومیسازی و جهانی شدن مبنا واقع شود . با توجه به یافته های پژوهش ، مرکززدایی از رویکردهای واحد جهانی و پرداختن به موقعیت مخصوص ، مرکززدایی از دیدگاه فن مدار و توجه به انواع دانش و تاکید بر ماهیت استعاری محتوای آموزشی و تفسیرو نقد زیبایی شناسانه در طراحی برنامههای درسی پیشنهاد شده است .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.