بعدفرهنگی جهانی شدن و رویکرد بومی گرایی درحوزه ی زبان و آداب و رسوم و ضرورت تجلی بومی گرایی درکتابهای درسی دوره های ابتدایی راهنمایی و متوسطه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بعدفرهنگی جهانی شدن و رویکرد بومی گرایی درحوزه ی زبان و آداب و رسوم و ضرورت تجلی بومی گرایی درکتابهای درسی دوره های ابتدایی راهنمایی و متوسطه دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بعدفرهنگی جهانی شدن و رویکرد بومی گرایی درحوزه ی زبان و آداب و رسوم و ضرورت تجلی بومی گرایی درکتابهای درسی دوره های ابتدایی راهنمایی و متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بعدفرهنگی جهانی شدن و رویکرد بومی گرایی درحوزه ی زبان و آداب و رسوم و ضرورت تجلی بومی گرایی درکتابهای درسی دوره های ابتدایی راهنمایی و متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بعدفرهنگی جهانی شدن و رویکرد بومی گرایی درحوزه ی زبان و آداب و رسوم و ضرورت تجلی بومی گرایی درکتابهای درسی دوره های ابتدایی راهنمایی و متوسطه :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

جهانیشدن عبارت است از فرایندی که به واسطه ی آن روابط اجتماعی کیفیتی فرامرزی پیدا می کند . در این پدیده مرزهای اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی در میان کشورها هر روز کمرنگ تر می شود و تحرک روزافزون منابع ، تکنولوژی، کالا، خدمات، سرمایه، نیروی کار و … باعث تغییرات وسیع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کل کشورهای جهان می گردد. با توجه به ماهیت این مقاله ، تاثیر این فرایند بر مقوله ی فرهنگ مورد بررسی قرار می گیرد. تر مهم ین مولفه های تاثیر جهانی شدن بر فرهنگ را باید دگرگون شدن هویت افراد به ویژه هویت سنتی ، پدید آمدن هویت های فرهنگی چندگانه، دگرگونی ارزش ها و شیوه های زندگی ، رفتار هم سو با ارزش ها و هنجاری فرهنگی بالادست و فرامحلی برشمرد . پدیدهی جهانی شدن را برحسب آن که با چه دیدگاهی مورد ارزیابی قرار گیرد میتوان در نظام آموزش و پرورش و برنامه های درسی کشور بررسی نمود . بدیهی است در این راستا مشخص کردن ها چارچوب ی تحلیل جهانیشدن و واکنشهای آن در بعد فرهنگی ضروری میباشد . در این مقاله با استناد به مباحث نظری در باب مفهوم جهانی شدن در بعد فرهنگی و واکنش های سلبی و ایجابی در قبال این پدیده و بررسی آثار مثبت و منفی آن ، تاثیر این فرایند بر نظام آموزش و پرورش، خصوصا برنامه ی درسی مورد تاکید قرارمی گیرد . در ادامه ی مباحث نظری ، جایگاه فرهنگهای بومی و منطقه ای در سپهر جغرافیایی و فرهنگی ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت . پیشنهاد تدوین و گنجاندن درس ها و مباحثی در حوزهی فرهنگهای محلی و بومی (حوزه ی زبان ، آداب و رسوم و تاریخ و ..). در دوره های تحصیلی ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه و نحوه ی ارایه ی این درسها و مباحث، بخش کانونی این مقاله را تشکیل خواهد داد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.