بررسی ارتباط اضطراب پنهان و آشکار قبل ازآزمون در دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط اضطراب پنهان و آشکار قبل ازآزمون در دانشجویان دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط اضطراب پنهان و آشکار قبل ازآزمون در دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط اضطراب پنهان و آشکار قبل ازآزمون در دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط اضطراب پنهان و آشکار قبل ازآزمون در دانشجویان :

تعداد صفحات :۵

چکیده مقاله:

اختلالات اضطرابی رایج ترین بیماریهای روانى در سطح جامعه اند این اختلالات در ۱۵ تا ۲۰ درصد از بیماران کلینیک های طبی دیده می شوند( ۱). اضطراب که به عنوان احساس ذهنى ناراحتى ، احساس بیم یا ترس پیش رس تعریف مى شود، مى تواند حالتى از یک بیمارى روانى اولیه یا به عنوان بخشى از یک بیمارى اولیه طبى باشد. اختلال اضطرابى همچنین مى تواند در غیاب یک علت قابل تشخیص طبى با علایم جسمى تظاهر کند ( ۱ ) . اضطراب حالتی نامطبوع همراه با انتظارینامطمین از رخداد موضوعی زیان آور است ، به عبارت دیگر به تجربه ترسى مبهم بدون ارتباط با خطرى فورى است با خطرى که از درون وى را تهدید مى نماید . گاهی اضطراب موقعیتی درزمان مصاحبه ، امتحان ، اعمال جراحی و نظایر آن ایجاد می شود ( ۲) . تجربیاتی که با افراد مضطرب و طبیعی در مورد یادگیری به دست آمده نشان میدهد اضطراب در یادگیری اخلال مى نماید و افراد مضطرب خطاهای بیشتری مرتکب میگردند ( ۳) . علل فرهنگی شامل نگرانی از امتحانات واضطراب از روند یادگیری از علل ایجاد کننده اضطراب هستند . از نشانه های ذهنی آن شامل عدم تمرکز فکری ، ضعف در ادراک، ناتوانی در تخیل و ضعف حافظه است که سبب کاهش سطح نمرات امتحانی میگردد ( ۱) . فیپس ( ۱۹۹۴ ) معتقد است اضطراب شدید در امر یادگیری تداخل ایجاد کرده و حتی درک یک عمل جراحی ساده را نیز غیر ممکن می سازد اضطراب در اقشار مختلف ممکن است رخ دهد . وجود اضطراب در سطوح مختلف داراى اثرات متفاوتى خواهد بود.اضطراب خفیف براى زندگانى لازم است در حالیکه اضطراب شدید مخرب زندگى خواهد بود . احمدنژاد ( ۱۳۷۷ ) نیز در مطالعه اش سطوح مختلفی از اضطراب را در دانشجویان گزارش می کند ( ۴)در مورد اضطراب فرضیه عمودى وجود ندارند . اضطراب خود را بصورت یک پدیده پیچیده با درجات مختلف خفیف تا شدید نشان مى دهد که فراگیرى را دچار مشکل مى سازد و عواملى مانند امتحانات ، تهیه مقالات ، تجربیات بالینى مى توانند براى دانشجویان پرستارى اضطراب ایجاد نمایند(۵) . با آگاهی از ارتباط اضطراب آشکار و پنهان می توان راهکارهای مفیدی برای کاهش آنها ارایه داد تا ضمن داشتن آموزش بهتر از یادگیری و به یاد آوردن بهتر مطالب آموزشی و در نهایت نتایج آ؛زمونی موفق تر بهره گرفت .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.