رابطه سطح تحصیلات با تعهد سازمانی در شهرداری ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه سطح تحصیلات با تعهد سازمانی در شهرداری ها دارای ۱۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه سطح تحصیلات با تعهد سازمانی در شهرداری ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چکیده پژوهش :
این پژوهش با هدف بررسی تفاوت خشونت خانگی و سلامت عمومی در مادران کودکان پرخاشگر و غیر پرخاشگر انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مادرانی است که کودکان انها در مواردی پایه سوم و چهارم و پنجم مقطع ابتدایی شهرستان خرم آباد در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ مشغول به تحصیل بودند. و مادران آنها تشکیل م یدهند. بااستفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای (چند مرحله ای) ابتدا ۳ مدرسه دخترانه و ۳ مدرسه پسرانه ، از بین کلیه مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان خرم آباد لرستان بطور تصادفی انتخاب گردید. در مرحله بعد ۳۰۰ دانش آموز (۱۵۰ دختر  و ۱۵۰ پسر ) بطور تصادفی انتخاب گردید سپس آزمون آیزنک بر روی آنها اجرا شد بااستفاده از پرسشنامه شخصیت آیزنک (۸۱ سوالی) مخصوص کودکان ، ۶۰ نفر دانش آموز پرخاشگر (۳۰ دختر و ۳۰ پسر) و ۶۰ نفر دانش آموز غیر پرخاشگر  (30 دختر و ۳۰ پسر) به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند . سپس پرسشنامه خشونت خانگی و سلامت عمومی G.H.Q.28  توسط مادران دانش آموزان پرخاشگر و غیر پرخاشگر  تکمیل گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از روشهای آمار توصیفی (جدول فراوانی درصد و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی ( آزمون تحلیل واریانس دوراهه و آزمون همبستگی پیرسون ) استفاده گردید.

تعریف مفهومی پرخاشگری : با وجود تعریف متفاوت پرخاشگری اغلب صاحبنظران بر این باورند که پرخاشگری با حملات عمده ی آزار دهنده برای قربانی بروز م یکند که به شکل پرخاشگری فیزیکی نظیر زدن ، هل دادن یا به شکل واکنشی به معنی پاسخ دفاعی به محرک های ادراک شده مبنی بر ترس و تهدید تعریف شده است. (جلیلی ،۱۳۷۴)

تعریف عملیاتی  پرخاشگری : پرخاشگری در این پژوهش شامل رفتارهایی شامل رفتارهایی نظیر کتک زدن، آسیب زدن به اموال دیگران ، اذیت کردن و … به هنگام ناراحتی  است ( یعقوبی ، ۱۳۸۶) که توسط آزمون تحلیل شخصیت آیزنک مورد سنجش قرار می گیرد.

iii
نتایج حاصل از تجز یه وتح لیل آماری در رابطه با فر ضیه های اصلی نشان داد ، بین میزان سلالامت
عمومی مادران کودکان پرخاشگروغیرپرخاشگرتفاوت معناداری وجودد ارد.همچن ین بین میزان خشونت
خانگی علیه مادران کودکان پرخاشگروغیر پرخاشگر تفاوت معنادار بوده است،
سومین فرضه تحقیق نیزمورد تأیید قرار گرفت مشاهده شدکه، بین میزان خشونت خانگی علیه مادران و
سلامت روان آنها رابطه معنادارمیباشد.
نتایج آماری بدست آمده دررابطه بافرضیه های فرعی ،مبین آن میباشدکه بین میزان خشونت اقتصادی
علیه مادران وکودکان پرخاشگر وغیر پرخاشگر تفاوت معناداری وجودندارد .ولی ازسوی دیگر ب ین میزان
خشونت جنسی علیه مادران کودکان پرخاشگروغیرپرخاشگر تفاوت معنا دار بوده.در آنجا که خشونت فیزیکی
نیز مورد برررسی قرارگرفت مشاهده شدکه بین میزان خشونت فیزیکی ع لیه مادران کودکان پرخاشگر و غی ر
پرخاشگرتفاوت معنا داروجودنداشت.دررابطه با فرضیه چهارم فرعی نتایج نشان دهنده آن است که بین میزان
خشونت روانی تجربه شده مادران کودکان پرخاشگروغیرپرخاشگر تفاوت معنا دارمیباشد.
کلید واژه ها :
Domestic Violence خشونت خانگی
General Health سلامت عمومی
Aggression پرخاشگری

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه?
بیان مسئله ?
اهمیت و ضرورت تحقیق ?
اهداف تحقیق ?
فرضی ههای تحقیق ?
v
تعریف اصطلاحات و واژگان تخصصی طرح ?
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه ??
پرخاشگری ??
تعریف پرخاشگری ??
ملاک های تشخیص پرخاشگری ??
انواع پرخاشگری ??
جنسیت و پرخاشگری ??
دیدگاه روان تحلیل گری ??
دیدگاه ??
یادگیری اجتماعی ??
دیدگاه زیست شناختی ??
خانواده و پرخاشگری ??
سلامت روان و ابعاد آن ??
vi
معیارهای سلامت روانی ??
سلامت روان در خانواده ??
خشونت خانگی ??
دیدگاه روان تحلیل گرانه ??
نظریه های سائق ??
نظریه یادگیری اجتماعی ??
نظریه نظارت اجتماعی ??
نظریه فرهنگی ??
نظریه مبادله ??
نظریه منابع ??
نظریه کارکردگرایی ??
نظریه فمینیستی ??
نظریه سیستمی ??
نظریه زیست محیطی ??
تحقیقات مربوط به موضوع در داخل کشور ??
تحقیقات انجام شده توسط (سازمان بهداشت جهانی )، در سال ۲۰۰۲ : در رابطه با خشونت خانگی ??
vii
تحقیقات مربوط به موضوع داخل کشور ??
فصل سوم: روش پژوهش
طرح پژوهش ??
جامعه ??
ابزار تحقیق ??
روایی و پایایی آزمون شخصیت آیزنک کودکان ??
?? G.H.Q. پرسشنامه سلامت عمومی ۲۸
علائم جسمانی ?? : A خرده مقیاس
اضطراب واختلال خواب ?? : B خرده مقیاس
اختلال درکارکرداجتماعی ?? : C خرده مقیاس
افسردگی شدید ?? : D خرده مقیاس
?? G.H.Q. نمرهگذاری پاسخها ۲۸
روایی پرسشنامه سلامت عمومی ??
پایایی پرسشنامه سلامت عمومی ??
پرسشنامه خشونت علیه زنان ??
نمره گذاری پرسشنامه ??
v iii
پایایی و روایی پرسشنامه ??
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
مقدمه ??
تجزیه و تحلیل داده ها ??
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه ??
خلاصه ??
بحث و نتیجه گیری ??
محدودیت های پژوهش ???
پیشنهادات پژوهشی ???
پیشنهادات کاربردی ???

فصل اول :کلیات پژوهش
۲
مقدمه
خانواده به عنوان یک سیستم اجتماعی شامل گروهی از افراد است که از طریق ازدواج ، تولید
مثل و پرورش فرزندان ، بایکدیگر زندگی می کنند . رابطه اعضای خانواده ، رابطه ای عینی و چند لالایه
است که عمدتا ًا براساس تاریخچه ای مشترک و درونی درباره جهان و اهداف مشترک بنا شده است .
. ( ( تبریزی وهمکاران، ۱۳۸۵
فرزندان در دامان خانواده رشد می کنند ، با هم بودن را می آموزند و بسیاری از همان منش ها ،
ارزش ها، عادت ها ، دلبستگی ها ، والگوهای رفتاری را بروز می دهند که در خانواده خویش دیده اند
. ( (منشی طوسی ، ۱۳۶۷
با نگاهی دقیق به خانواده می توان مشاهده نمود ، که چگو نه سیستم تعاملی خانواده می تواند در
مسائل کودکان منعکس شود تا آنجا که مشکلالات کودکان شاخصی از مشکلالات خانواده به حساب می
. ۱( آید (واکروروبرتس ، ۲۰۰۰
از جمله این مسائل وجود خشونت در خانواده ها می باشد . کودکانی که با مشاهده خشونت در
خانواده رشد کنند، بیشتر در خطر آسیب های اجتماعی ، شناختی ، جسمی ، رفتاری و هیجانی هستند و
۱-Walker & Roberto
فصل اول :کلیات پژوهش
۳
همچنین کودکان در هر سنی به طریقی خاص تحت تأثیر خشونت های خانگی قرار می گیرند (لمی ،
. ۱( ۲۰۰۱
از آنجا که خانواده به منزله پناهگاهی مقدس برای آسایش خاطر افراد می باشد و بنابر یافته ها و
شواهد مو جود ، روابط نامناسب در درون خانواده آسیب فراوانی بر سلالامت عمومی مادران و به تبع آن
فرزندان آنها می گذارد و با در نظر گرفتن اینکه اختلالالالات رفتاری کودکان از نظام خانوادگی نادرست
سرچشمه می گیرد ، پژوهش حاضر درنظر داردتاجهت شناسائی ارتباط های احتمالی میان پدیده های
خشونت خانگی علیه مادران ازیک سو و سلالامت عمومی آنها از سوی دیگر باخشونت درکودکان به
مقایسه دوگروه مادران کودکان پرخاشگروغیرپرخاشگربپردازد . تا شاید با انجام این پژوهش بتواند با
آشکارشدن ارتباط احتمالی میان عوامل مطرح شده پیشنهاداتی جهت بهبود وضیعت زند گی آنان ارائه
دهد ودر نهایت با طرح فراهم آوردن اقدامات لالازم بتوان از ریشه های احتمالی پرخاشگری کودکان و
ارتباط آن با آزار زنان پیشگیری نمود.///
بیان مسأله
خانواده یکی از مهمتر ین نهادهای موثر در تربیت و رفتار آدمی و مهمترین تکیه گاه زندگی اجتماعی
است. ز یرا م حیط خانواده او لین و با دوام تر ین عامل در تکو ین شخ صیت کودکان و نوجوانان و ز مین ه
ساز رشد جسمانی، اخلالاقی، اجتماعی و عاطفی آنان است وخانواده به منزله نهادی مقدس وپناهگاهی
برای آسایش می باشداما خشونت می تواندتصویرآرام خانه ونیز امنیتی راکه حاصل خویشاوندی است
.( درهمشکند ( کار ، ۱۳۸۰
۱ – Lemmy

فهرست منابع و ماخذ
_آرنت ،هانا ( ۱۳۵۹ ).خشونت .ترجمه عزت ا..فولالادوند.تهران ،خوارزمی .
– ارونسون ،الیوت ( ۱۳۵۸ ). روانشناسی اجتماعی .ترجمه حسین شکرکن.تهران ،رشد.
– اعرازی ، شهلالا ( ۱۳۸۰ ) . خشونت خانگی .تهران، نشرسالی .
– اعرازی ، شهلالا ( ۱۳۷۹ ) .واقعیت پنهان خشونت خانوادگی .تهران، نشرفرزانه .
– اسماعیلی ،علی .ابراهیمی ،بهمن .شایسته ،سیاوش.( ۱۳۸۵ ).روانشناسی اجتماعی .تهران ،انتشارات شلالاک .
– انگلس ، فریدریش ( ۱۳۸۰ ).منشاءخانواده مالکیت خصوصی ودولت .ترجمه خسروپارسا.تهران،نشرجامی .
– بلوم کوسیت،مایکل .ال( ۱۳۸۳ )مهارتهای سازگاری با کودکان ناسازگار (راهنمای عملی برای والدین ).
ترجمه:جواد علالاقمند راد.تهران ،انتشارات سنا.
– تبریزی ،مصطفی . دیبائیان،شهرزاد ( ۱۳۸۵ ).فرهنگ توصیفی ،خانواده وخانواده درمانی . تهران ،انتشارات
فراروان .
– پروچسکا،جیمزا د،نوراکراس ،جان سی ( ۱۳۸۳ ).نظریه های روان درمانی .ترجمه یحیی سید محمدی
۱۳۸۳ ).تهران ،رشد. )
– ترخان ،مرتضی ( ۱۳۸۵ ).مقایسه اثر بخشی شیوه درمانگری شناختی ،رفتار وروان تحلیل گری کوتاه مدت
برکاهش پرخاشگری دانشجویان وبررسی اثراین کاهش بر سازگاری اجتماعی آنها ،رسا له دکتری ،دانشگاه علالامه
طباطبائی.
– چارلز، تامپسون ( ۱۳۸۴ ) . مشاوره باکودک .ترجمه جواد طهوریان. تهران ، انتشارات رشد.
– چهاردولی ،حسن ( ۱۳۸۶ ).اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر پرخاشگری وسازگاری اجتماعی نوجوانان
پسر بزهکار متهم دادگاههای جنایی .پایان نامه کارشناسی ارشد .دانشگاه علالامه طباطبائی.
نوجوانان شهرستان اسد « پرخاشگری کلالامی » برکاهش میزان « سبک اسناد » – حسینی ،ابوالقاسم ( ۱۳۸۵ ).تأثیر
آباد.پایان نامه کارشناسی ارشد .دانشگاه علالامه طباطبائی .
۹۶
– دادستان ،پریرخ ( ۱۳۸۲ ) .روانشناسی جنائی .تهران ،انتشارات سمت .
دلالاور ،علی ( ۱۳۸۰ ).مبانی نظری وعملی پژوهش در علوم انسانی واجتماعی .تهران ،رشد.
– صباغیان ،حمید ( ۱۳۸۵ ).بررسی تأثیر قصه گوئی برکاهش رفتارهای پرخاشگر انه کودکان کلالاس اول ودوم
ابتدائی شهرستان مهریز .پایان نامه کارشناسی ارشد .دانشگاه علالامه طباطبائی .
– گلندنبرگ ،ایر نه . گلندنبرگ ،هربرت ( ۱۳۸۲ ).خانواده درمانی .مترجمان حسین شاهی براواتی . سیامک
نقشبندی .تهران ،نشرروان .
_ کار ، مهر انگیز ( ۱۳۸۰ ) .پژوهش درباره خشونت علیه زنان در ایران . تهران ، انتشارات روشنگران و مطالعات
زنان.
– گلالادینگ ،ساموئل ( ۱۳۸۲ ).خانواده درمانی (تاریخچه ،نظریه و کاربرد ).
مترجمان :فرشاد بهاری .بدری السادات بهرامی . سوسن صیف .مصطفی تبریزی .تهران ،انتشارات تزکیه..
_ مک نامارا، باری . مک نامارا ، فرانسین ( ۱۳۸۵ ) کلیدهای رویارویی با پدیده خشونت در کودکان و نوجوانان .
ترجمه مسعود حاجی زاده . انتشارات صابرین.
نجاتی ،حسین ( ۱۳۷۸ ).نقش تربیتی پدرخانواده .تهران ،انتشارات فرزانگان
– نجاریان ،بهمن .داوودی ( ۱۳۸۴ ).روانشناسی مرضی کودک .تهران ،انتشارات رشد .
_ نلسون_ ریتاویکس.الن سی _ ایزرائیل ( ۱۳۷۶ ).اختلالالهای رفتاری کودکان .ترجمه م .نقی منشی طوسی .
انتشارات آستان قدس رضوی .
_ نلسون – والی وارسون ( ۱۳۷۴ ).روانپزشکی اطفال . ترجمه بهروزجلیلی .تهران ،انتشارات دانشگاه علوم
پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی ایران .
– یاشن ،آوادیس هامایاک ( ۲۰۰۰ ).متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی وآماری اختلالاهای روانی (انجمن
. روان پزشکی آمریکا ).مترجم محمد رضا نیکخو.تهران ، ۱۳۸۱
۹۷
منابع انگلیسی
_Del Vecchio ,T.and O,Leary .D.(2003).Effectiveness of anger:Treatment for specific anger
problems .Ameta analytic review.Journal of clinical Psychology.
-Violence & Health(2002).WHO Publication Geneva:Swit erland
_Wagker,C.E.&Robert,M.C.Editors(2000).Clinical Child Psychology,NY:Willy&Sons.
Vol.40,808.
_ lemmey ,D.Etal (2001). Severity of Violence aginst women correlalte behavieral problems
in their children , pediatin Nursing .voll 27 ,265 – 269
_Vesta,Ross,Haith,marshal Miller,Scoat.(1992).Child Psychology.Canada: Toronto:Von
Hoffman.press inc.Willy&Sons.Vol.30,205
منابع اینترنتی
http:Proquest.umi.comPqdweb.Woman’s Health Weekly.Atlanta:jul 22,2008.Pg .53
http:Proquest.umi.comPqdweb.OBGYN & ReproductionWeek.Atlanta:nov.1.2008.Pg.24

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.