تحلیل فضایی اثرات شبکه معابر بر آسیب پذیری محلات شهری در برابر زلزله(مطالعه موردی:شهر گرمی)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل فضایی اثرات شبکه معابر بر آسیب پذیری محلات شهری در برابر زلزله(مطالعه موردی:شهر گرمی) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل فضایی اثرات شبکه معابر بر آسیب پذیری محلات شهری در برابر زلزله(مطالعه موردی:شهر گرمی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل فضایی اثرات شبکه معابر بر آسیب پذیری محلات شهری در برابر زلزله(مطالعه موردی:شهر گرمی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل فضایی اثرات شبکه معابر بر آسیب پذیری محلات شهری در برابر زلزله(مطالعه موردی:شهر گرمی) :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

معابریکی از فاکتور های مهم در امر مدیریت بحران ( قبل ، حین و بعد از وقوع ) می باشد . به نظر می رسد در مقوله آسیب پذیری ناسی از زلزله آنچه بیشتر از نظام عملکردی شبکه معابر اهمیت دارد تقسیم بندی شبکه معابر بر اساس عرض معبر است . بدیهی است با افزایش عرض معبر امکان فرار و عملیات امداد و نجات ، سهولت بیشتری انجام می شود . علاوه بر آن احتمال ریزش ساختمان ها که منجر به مسدود شدن معبر بشود کاهش می یابد . بنابر این با کاهش عرض معبر پتانسیل آسیب پذیری در زلزله افزایش می یابد . هدف از این مطالعه بررسی میزان اسیب پذیری شهر گرمی با استفاده از تحلیل فضایی شبکه معابر است.این تحقیق از نوع کاربردی و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است.جهت شناسایی محدوده های آسیب پذیر، از هفت شاخص و نقشه های آن در قالب لایه های اطلاعاتی تهیه و تحلیل گردید.سپس با استفاده از روش CRITIC وزن مربوط به هر لایه تعیین و لایه ها تلفیق شدند.در مرحله نهایی با استفاده از مدل TOPSIS نقشه نهایی آسیب پذیری تهیه گردید.نتایج نشان داد که ناحیه یک شهر در محدوده آسیب پذیری زیاد و خیلی زیاد قرار دارد.همچنین نطابق نقشه آسیب پذیری با ویژگی های توپولوژیک شبکه معابر نشان داد که از نظر فضایی،بخش های درونی محلات بیشترین تراکم نقاط و محورهای بحرانی دارند.این نقاط به واسطه طول کوتاه و عرض کم بیشترین آسیب پذیری را در مواقع زلزله دارند و سپس از آن روند امداد رسانی را با اختلال مواجه خواهد ساخت.بنابر این اصلاح ساختار و سلسله مراتب دسترسی ها از ضروریات شبکه معابر شهر گرمی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.