نقش اجتناب شناختی رفتاری و ابعاد آن در نگرانی دانشجویان مبتلا به افسردگی بالینی در اصفهان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقش اجتناب شناختی رفتاری و ابعاد آن در نگرانی دانشجویان مبتلا به افسردگی بالینی در اصفهان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقش اجتناب شناختی رفتاری و ابعاد آن در نگرانی دانشجویان مبتلا به افسردگی بالینی در اصفهان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش اجتناب شناختی رفتاری و ابعاد آن در نگرانی دانشجویان مبتلا به افسردگی بالینی در اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقش اجتناب شناختی رفتاری و ابعاد آن در نگرانی دانشجویان مبتلا به افسردگی بالینی در اصفهان :
تعداد صفحات :۱۰
چکیده مقاله:
پژوهش حاضر با هدف پیش بینی نگرانی دانشجویان مبتلا به افسردگی بالینی بر اساس اجتناب شناختی رفتاری و ابعاد آن انجام شد. طرح پژوهش ازنوع توصیفی و همبستگی بود. نمونه مشتمل بر ۱۵۰ دانشجوی مبتلا به افسردگی بالینی (۱۰۰ زن و ۵۰ مرد)، به روش تصادفی چند مرحله ای انتخابشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر و پسر شهر اصفهان در سال ۹۵-۱۳۹۴ بود. داده ها با استفاده از مقیاس اجتناب شناختی- رفتاری (CBAS)، مقیاس نگرانی پنسیلوانیا (PSWQ) و پرسشنامه افسردگی بک ویرایش دوم (BDI-II) گردآوری شد. جهت تحلیل داده ها از همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسون چندگانه بر پایه نرم افزار spss-18 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که اجتناب شناختی رفتاری و ابعاد آن با نگرانیدانشجویان مبتلا به افسردگی بالینی رابطه مثبت و معناداری دارند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چند گانه نشان داد که از بین ابعاد اجتناب شناختی-رفتاری، بعد اجتناب رفتاری- غیراجتماعی بیشترین سهم را (۱۰/۹%) در پیش بینی واریانس نگرانی دانشجویان مبتلا به افسردگی بالینی دارد (p<0/000).
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.