شناسایی و سنجش مولفه های موثر در مدیریت دانش موسسات خیریه (مطالعه موردی: بنیاد خیریه راهبری آلاء )


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی و سنجش مولفه های موثر در مدیریت دانش موسسات خیریه (مطالعه موردی: بنیاد خیریه راهبری آلاء ) دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی و سنجش مولفه های موثر در مدیریت دانش موسسات خیریه (مطالعه موردی: بنیاد خیریه راهبری آلاء )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و سنجش مولفه های موثر در مدیریت دانش موسسات خیریه (مطالعه موردی: بنیاد خیریه راهبری آلاء )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی و سنجش مولفه های موثر در مدیریت دانش موسسات خیریه (مطالعه موردی: بنیاد خیریه راهبری آلاء ) :

تعداد صفحات :۳۸

چکیده مقاله:

امروزه دانش به یکی از نیروهای محرکه اساسی برای موفقیت کسب و کارها بدل شده است. سازمان ها دانش محورتر شده اند، و به جای نیروهای یدی برای ذهنها هزینه می کنند. نیاز به ارتقای دانش در حال افزایش است، لذا با دانش مانند دیگر منابع ملموس به طور سیستماتیک رفتار شده و از کاوش در حوزه مدیریت دانش به منظور پیشرفت و تقویت رقابت پذیری استفاده می شود. بر اساس این مفاهیم، میتوان مدیریت دانش را شامل فرآیند مدیریت دانش، فناوری، استراتژی و رفتار سازمانی دانست. مدیریت دانش در موسسات خیریه به دلایل ذیل اهمیت بالایی دارد؛دارای سهم قابل اعتنایی از تولید ناخالص ملی کشورهای پیشرو، دارای حجم بالایی از نیروی کار و اشتغال و داشتن توان بالا در جذب کمک های دولتی و غیردولتی، منبعی مناسب از نیروی انسانی با کیفیت،قدرت زیاد در فعالسازی سرمایه اجتماعی ملی و مشارکت جامعه، نیاز به منابع پایداربرای حفظ و بقا وچالش های چون جذب کمک های دولتی و مردمی با توجه به محدودیت این منابع، ترکیب جمعیتی و نوع کارکنان خیریه ها که عموما نیروهای نخبه و متعهد داوطلب و موقتی می باشند، فراموشی سازمانی و… اما در حال حاضر پژوهش داخلی معتبری در این حوزه انجام نشده است و تحقیقات خارجی نیز اندکند و خلاء علمی و پژوهشی مهمی در این حوزه وجود دارد، لذا به دلیل عدم ورود پژوهشگران به این حوزه ، مسیله این پژوهش این موضوع قرار گرفت و نیز در این تحقیق براساس مطالعات جدید، تمرکز ویژه ای بر عامل مدیران و شاخص های مربوط به آن به دلیل اهمیت نقش آنها در فرایند مدیریت دانش انجام گرفته است و به هر اقدام موثر در مدیریت دانش همزمان با مسوول اقدام آن (مدیر، مدیر ارشد،کارکنان) مورد بررسی قرار گرفته است. بعنوان مثال در عامل آموزش نقش و وظیفه هر عنصر و بعد سازمان جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفته و موجب گردیده است، پیشنهادات و راهکارهای ارایه شده در پایان تحقیق دقیقتر شده و جنبه ی عملی تر و کاربردی تری به خود بگیرد.در این تحقیق پس از مرور جامع ادبیات موضوع، شاخص ها و عوامل استخراج و با نظر خبرگان مدیریت دانش و خیریه، گزینش و دو پرسشنامه ۱۱۵سوالی یکی برای درک میزان اهمیت عوامل و دیگری برای سنجش وضعیت فعلی هرعامل در مورد مطالعه، در۶ بعد کارکنان، مدیران، مدیرارشد، ساختارسازمانی، فعالیتهای تیم مدیریت دانش و فناوری ارتباطات و اطلاعات، ساماندهی گردید. جامعه آماری تمامی مدیران و کارشناسان ستاد و مراکز بنیاد خیریه راهبری آلا به تعداد ۱۳۲ نفر بودند که ۹۳ تن از آنان به پرسشنامه ها به طور کامل پاسخ دادند. از آلفای کرونباخ برای اعتبار کلی پرسشنامه ها و نیز اعتبار هر بعد و از میانگین موزون و آزمون فریدمن و تی وان برای رتبه بندی ابعاد و تحلیل نتایج استفاده گردیده است. در واقع خروجی تحقیق عوامل موثر(عمومی)، کلیدی و بحرانی مدیریت دانش در خیریه ها می باشد و میزان اهمیت و وضعیت هر عامل در یکی از بزرگترین خیریه های پیشرو کشور می باشد که به نظر می رسد نتایج آن و راهکارهای ارایه شده قابل استفاده برای دیگر مجموعه های خیریه کشور نیز باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.