تعیین حداکثر شیب مجاز برای احداث مسیرهای چوبکشی اسکیدر تیمبرجک (مطالعه موردی: سری ۴ کلاردشت)


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
19 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین حداکثر شیب مجاز برای احداث مسیرهای چوبکشی اسکیدر تیمبرجک (مطالعه موردی: سری ۴ کلاردشت) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین حداکثر شیب مجاز برای احداث مسیرهای چوبکشی اسکیدر تیمبرجک (مطالعه موردی: سری ۴ کلاردشت)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین حداکثر شیب مجاز برای احداث مسیرهای چوبکشی اسکیدر تیمبرجک (مطالعه موردی: سری ۴ کلاردشت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین حداکثر شیب مجاز برای احداث مسیرهای چوبکشی اسکیدر تیمبرجک (مطالعه موردی: سری ۴ کلاردشت) :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

بهره برداری از جنگل یک نوع برداشت چوب از درختان جنگلی است که مترادف با موازین علمی، فنی و زیست محیطی باشد ودر عین حال از اصول اقتصادی اجتماعی پیروی کند. کشیدن چوب از کنار کنده درخت و انتقال آن به محل دپو یکی از مشکلترین و پرهزینه ترین فاز عملیاتی در بهره برداری است که این امر در جنگلهای شمال کشور بیشتر به وسیله دستگاه های کشندهزمینی از طریق طراحی مسیرهای چوبکشی و راه های ماشین رو انجام می گیرد .تحقیق حاضر مطالعه ای ست پیرامون چوبکشیبه روش زمینی در جهت رو به بالا با استفاده از اسکیدر تیمبرجک در طرح جنگلداری کلاردشت، از این رو با تعیین ۴ کلاسهشیب با دامنه ۵ درصد، داده های مورد نیاز (مطالعات زمان سنجی در حرکت های با بار و بدون بار اسکیدر) جهت انجام تجزیه وتحلیل آماری برداشت شد. سپس اثرات تغییر متغیر حجم بار روی سرعت حرکت با بار و زمان چوبکشی به دست آمد و با سرعتحرکت بدون بار هم مورد مقایسه واقع شد. این تحقیق با هدف دستیابی به حداکثر شیب مجاز چوبکشی در حمل رو به بالا بااسکیدر تیمبرجک در مسیرهای اسکیدر رو از نظر اقتصادی (هزینه چوبکشی) انجام پذیرفت. برای این منظور، با استفاده از آزمونتوکی میانگین های سرعت حرکت با بار در کلاسه های شیب دو به دو با هم مورد مقایسه قرار گرفت و چنین نتیجه گرفته شدکه اولا: در چوبکشی رو به بالا با دستگاه اسکیدر تیمبرجک در سطح =۰/۰۵ هیچگونه تفاوت معنی داری بین میانگین های سرعت حرکت با بار در سه کلاسه اول شیب وجود نداشته است. ثانیا: مقدار پیوستگی منحنی خطی (R(2)=0/847) نسبت بهسایر منحنی ها بیشتر بوده است. در این بررسی پس از تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، مشخص شد در جزء حرکتبدون بار عامل شیب مسیر اسکیدررو روی زمان چوبکشی در مقایسه با کلاسه شیب پایین تر تاثیر معنی داری نداشته است وشیب های بالای ۳۵ % روی زمان چوبکشی تاثیر معنی دار دارند. بنابراین نتیجه گرفته شد که با افزایش شیب مسیرهای چوبکشی،منحنی سرعت حرکت دستگاه اسکیدر تیمبرجک بصورت خطی کاهنده می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.