مقایسه مولفه های بهزیستی روانشناختی مادران دانش آموزان با و بدون اختلال های یادگیری


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه مولفه های بهزیستی روانشناختی مادران دانش آموزان با و بدون اختلال های یادگیری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه مولفه های بهزیستی روانشناختی مادران دانش آموزان با و بدون اختلال های یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه مولفه های بهزیستی روانشناختی مادران دانش آموزان با و بدون اختلال های یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه مولفه های بهزیستی روانشناختی مادران دانش آموزان با و بدون اختلال های یادگیری :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

هدف کلی پژوهش حاضر مقایسه مولفه های روان شناختی مادران دانش آموزان با و بدون اختلال های یادگیری بود. روش پژوهش حاضر از نوع علی – مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل همه مادران دانش آموزان دوره ابتدایی با و بدون اختلال های یادگیری بود که در شهر شیراز در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه این پژوهش شامل ۲۰۰ نفر (۱۰۰ نفر از مادران دانش آموزان با اختلال های یادگیری و ۱۰۰ نفر از مادران دانش آموزان عادی) بودند که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف (۱۹۸۹) بود. جهت تجزیه و تحلیل یافته ها در سطح آمار توصیفی به برآورد میانگین، انحراف معیار، درصد و فراوانی متغیرها و در پاسخ به همه سوال های پژوهش از روش تحلیل واریانس دو طرفه استفاده شد. یافته ها نشان داد که در تمام متغیرها اثر اصلی وضعیت اختلال یادگیری معنادار بوده است. همچنین اثر جنسیت در مولفه های رضایت از زندگی، خود پیروی معنادار بود اما در مولفه های معنویت، شادی، رشد و بالندگی و ارتباط مثبت با دیگران معنادار نبود و نیز در مولفه های رضایت از زندگی و شادی اثر تعاملی بین نوع جنسیت و وضعیت اختلال یادگیری معنادار بود ولی در مولفه های معنویت، رشد و بالندگی، خود پیروی، ارتباط مثبت با دیگران معنادار نبود. به طور کلی می توان این گونه بیان کرد که در تمام مولفه های بهزیستی روان شناختی مادران دانش آموزان با اختلال یادگیری پایین تر از مادران دارای کودکان عادی بود. بنابراین، مادران دانش آموزان با اختلال یادگیری نیازمند برنامه های آموزشی مهارت های زندگی می باشند تا بتوانند از نظر مولفه های بهزیستی روان شناختی در سطح مطلوب و مناسبی قرار بگیرند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.