بررسی تاثیر سرمایه روانشناختی با میانجی گری انگیزه پیشرفت بر خلاقیت دانشجویان


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر سرمایه روانشناختی با میانجی گری انگیزه پیشرفت بر خلاقیت دانشجویان دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر سرمایه روانشناختی با میانجی گری انگیزه پیشرفت بر خلاقیت دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر سرمایه روانشناختی با میانجی گری انگیزه پیشرفت بر خلاقیت دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر سرمایه روانشناختی با میانجی گری انگیزه پیشرفت بر خلاقیت دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی

تعداد صفحات :۲۶

زمینه: خلاقیت عاملی موثر و کلیدی در حوزه فعالیت های علوم اجتماعی، روانشناسی و آموزش و پرورش است. در دنیای متمدن امروز، بقا و موفقیت فعالیت های بشری در حوزه های مختلف به خلاقیت در آن حوزه بستگی دارد. عوامل متعددی بر خلاقیت اثرگذار است که سرمایه روانشناختی و انگیزه پیشرفت از جمله آن عوامل هستند.هدف: هدف این از پژوهش، شناسایی رابطه بین سرمایه روانشناختی با خلاقیت دانشجویان با توجه به نقش میانجی گری انگیزه پیشرفت است.روش: این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر امکان کنترل متغیرها شبه آزمایشی و از نظر شیوه گردآوری داده ها میدانی است. برای تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها از میانگین و انحراف معیار، و برای تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها از روش تحلیل مسیر استفاده شد. جامعه آماری پژوهش، ۶۴۰ تن دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی سمنگان در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۶ بوده اند که تعداد ۲۴۰ تن از آنان از طریق فرمول کوکران به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی به عنوان حجم نمونه پژوهش انتخاب و پرسشنامه های مربوطه را تکمیل نمودند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسش نامه های سرمایه روانشناختی لوتانز، انگیزه پیشرفت هرمنس و خلاقیت عابدی است. پایایی پرسش نامه ها در حد قابل قبولی به دست آمد.یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از آن بود که: ۱-چهار مولفه سرمایه روانشناختی (امیدواری، تاب آوری، خودکارآمدی و خوش بینی) به طور مثبت و معناداری با انگیزه پیشرفت در ارتباط بودند. ۲-انگیزه پیشرفت اثر مثبت و معناداری بر خلاقیت داشت. ۳- سرمایه روانشناختی با وساطت انگیزه پیشرفت بر خلاقیت اثر مثبت غیر مستقیم داشت.نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش نتیجه گرفته می شود که دانشگاه ها با بالا بردن سرمایه روانشناختی در دانشجویان می توانند موجب بالا رفتن انگیزه پیشرفت و در نتیجه خلاقیت آنان شوند و فرآیند پیشرفت و بهره وری جامعه را تسهیل نمایند.

کلید واژه: سرمایه روانشناختی، انگیزه پیشرفت، خلاقیت، دانشجویان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.