عنوان فارسی: شواهد تاریخی ـ معرفتی نظریه امام خمینی در هویت تعلیم بنیاد تشیع در ایران (عنوان عربی: الشواهد التاریخیه والمعرفیه فی نظریه الإمام الخمینی فی هویه تعلیمْ اصول التشیع فی ایران)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
عنوان فارسی: شواهد تاریخی ـ معرفتی نظریه امام خمینی در هویت تعلیم بنیاد تشیع در ایران (عنوان عربی: الشواهد التاریخیه والمعرفیه فی نظریه الإمام الخمینی فی هویه تعلیمْ اصول التشیع فی ایران) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد عنوان فارسی: شواهد تاریخی ـ معرفتی نظریه امام خمینی در هویت تعلیم بنیاد تشیع در ایران (عنوان عربی: الشواهد التاریخیه والمعرفیه فی نظریه الإمام الخمینی فی هویه تعلیمْ اصول التشیع فی ایران) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: شواهد تاریخی ـ معرفتی نظریه امام خمینی در هویت تعلیم بنیاد تشیع در ایران (عنوان عربی: الشواهد التاریخیه والمعرفیه فی نظریه الإمام الخمینی فی هویه تعلیمْ اصول التشیع فی ایران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن عنوان فارسی: شواهد تاریخی ـ معرفتی نظریه امام خمینی در هویت تعلیم بنیاد تشیع در ایران (عنوان عربی: الشواهد التاریخیه والمعرفیه فی نظریه الإمام الخمینی فی هویه تعلیمْ اصول التشیع فی ایران) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های انقلاب اسلامی
تعداد صفحات :۲۹
چکیده فارسی: دوگانه تشیع و هویت ملی در ایران با نسبت های مختلفی مورد بررسی و تبیین قرار گرفته است. پژوهش حاضر مطابق نظر امام خمینی بر آن است که تشیع در ایران از سوی سلطنت صفوی با مولفه های زور یا اجبار، «اتفاق» نیفتاده، بلکه در فرایند زمان براساس تعلیم و ارشاد علما «ساخته» شده است؛ اگرچه نهاد سلطانی پس از رسمیت مذهب تشیع و هویت ملی شیعی در سرحدات ایرانی به سیاست گذاری های حاکمیتی مبادرت کرد، اما هویت ملی شیعی و بسط آن از ما قبل سلطنت صفوی و از طریق «سیاست های تعلیمی ـ ارشادی» عالمان و متفکران دینی آغاز و پس از آن با تاییدات و تعلیمات علما، سیاست گذاری های فرهنگی کارگزاران صفوی نیز بسط و تعمیق یافت. نتیجه اینکه صفویه نه تنها علت تکوین فکر و هویت شیعی نیست، بلکه خود صفویه و ملیت شیعی محصول تکاپوی تشیع تعلیم بنیاد و ارشاد محور است که در مولفه های گوناگون و متعددی عینیت معرفتی، اجتماعی و سیاسی پیدا کرد.
چکیده عربی:جرت دراسه وتبیین ثناییه التشیع والهوّیه الوطنیه فی ایران من جوانب مختلفه. ینطلق هذا البحث من وجهه نظر الإمام الخمینی القایله إن التشیع فی ایران لم ینتشر بفعل ما مارسته السلطنه الصفویه من أسالیب القوّه والإکراه، بل انتشر علی مرّ الزمان بفعل تعلیم وارشاد العلماء؛ ورغم أن المؤسسه السلطانیه من بعد الإعتراف رسمیاً بمذهب التشیع والهوّیه الوطنیه بدأت بوضع سیاسه سلطتها ضمن حدود ایران، إلا أن الهویه الوطنیه الشیعیه ونشرها کانت قد بدأت قبل مجیء السلطنه الصفویه وعن طریق «السیاسات التعلیمیه ـ الإرشادیه» التی دأب علیها العلماء والمتفکرون الدینیون. ومن بعدها أخذت الخطط الثقافیه للولاه الصفویین تنتشر وتتعمق بفعل دعم العلماء وتوجیهاتهم. والنتیجه هی أن السلطه الصفویه لم تکن سبباً لنشوء الفکر والهویه الشیعیه، بل أن الصفویه ذاتها والهویه الشیعیه جاءت کحصیله لحرکه التشیعِ المنبثق من رکیزه التعلیمْ والإرشاد الذی تبلور فی مکونات معرفیه واجتماعیه وسیاسیه مختلفه ومتعدده.
کلید واژه: کلیدواژه فارسی: تشیع، هویت ملی، صفویه، سیاست تعلیمی ـ ارشادی (تعلیم بنیاد)، سیاست فرایندی، سیاست پروژه ای (کلیدواژه عربی: التشیّع، الهویه الوطنیه، الصفویه، السیاسه التعلیمیه ـ الإرشادیه (الرکیزه التعلیمیه)، السیاسه المرحلیه، السیاسه المرسومه)
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.