مقایسه تاثیر آموزش گروهی و الکترونیکی بر خودپنداره نوجوانان دیابتی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر آموزش گروهی و الکترونیکی بر خودپنداره نوجوانان دیابتی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش گروهی و الکترونیکی بر خودپنداره نوجوانان دیابتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش گروهی و الکترونیکی بر خودپنداره نوجوانان دیابتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش گروهی و الکترونیکی بر خودپنداره نوجوانان دیابتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نشریه پرستاری ایران

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: شکل گیری خودپنداره ی مثبت در دوران نوجوانی می تواند تاثیر بسزایی در روند رشد و تکامل نوجوان داشته باشد. بیماری دیابت می تواند یک خطر جدی در ارتباط با خودپنداری نوجوان باشد. این مطالعه با هدف «تعیین و مقایسه ی تاثیر آموزش گروهی و الکترونیکی بر خودپنداره ی نوجوانان دیابتی» انجام شد.روش بررسی: مطالعه ی حاضر کارآزمایی بالینی بوده که ۸۰ نفر از نوجوانان ۱۹ -۱۱ سال مراجعه کننده به انجمن دیابت ایران در سال ۱۳۹۱ به صورت تصادفی به دو گروه کنترل (n=40) و تجربه (n=40) تخصیص داده شدند. محتوای آموزشی در هر دو گروه یکسان بود. در گروه کنترل سه جلسه ی ۴ ساعته و در گروه تجربه محتوای آموزشی از طریق لوح فشرده توسط پژوهشگر آموزش داده شد. سپس نمره ی خودپنداره ی آنها با کمک پرسشنامه ی ۸۰ سوالیPiers-Harris قبل و چهار هفته بعد از مداخله سنجیده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه ی ۱۶ و از آزمون های تی تست، مجذور کای و تی زوجی استفاده شد.یافته ها: میانگین سنی نوجوانان در گروه تجربه ۱۵.۸۷±۲.۶۲ و در گروه کنترل ۱۵.۸۵±۲.۵۱ بود. اختلاف آماری معنی داری بین خودپنداری دو گروه قبل از مداخله وجود نداشت درحالیکه اختلاف آماری معنی داری بین نمره ی آزمون خود پنداری Piers-Harris در دو گروه کنترل و تجربه پس از مداخله وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری کلی: بر اساس یافته های پژوهش، میانگین نمره خودپنداره نوجوانان از طریق آموزش الکترونیکی لوح فشرده بیشتر بوده است. آموزش از طریق لوح فشرده این امکان را برای نوجوان فراهم می آورد که بارها و بارها متن آموزشی را هر زمان که تمایل دارد، مشاهده کند و بنابراین می تواند در آموزش خودمراقبتی و متعاقبا تقویت خودپنداره، به نوجوانان کمک کند. توصیه می شود از این روش در آموزش و تقویت خودپنداره ی نوجوانان دیابتی استفاده شود.

کلید واژه: نوجوان، دیابت، خودپنداری، آموزش الکترونیکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.