تاثیر قلم حروف (فونت) بر سرعت، درک مطلب و دقت خوانندگان کتب درسی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر قلم حروف (فونت) بر سرعت، درک مطلب و دقت خوانندگان کتب درسی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر قلم حروف (فونت) بر سرعت، درک مطلب و دقت خوانندگان کتب درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر قلم حروف (فونت) بر سرعت، درک مطلب و دقت خوانندگان کتب درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر قلم حروف (فونت) بر سرعت، درک مطلب و دقت خوانندگان کتب درسی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی

تعداد صفحات :۲۱

پژوهش حاضر با هدف بررسی نوع قلم نگارش فارسی بر سرعت، دقت خواندن و درک خوانندگان کتب درسی انجام گرفته است. طرح پژوهش حاضر، آزمایشی با پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود.جامعه آماری تمام دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان باخرز در سال تحصیلی ۹۴-۹۳بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای از بین مدارس این شهرستان تعداد ۴ مدرسه و ۶۰ دانش آموز پایه سوم ابتدایی انتخاب شدند که ۱۹ دانش آموز در گروه کنترل و تعداد ۴۱ دانش آموز دیگر در ۳ گروه آزمایش قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها دو متن با ۴ فونت مختلف از کتاب «فارسی بخوانیم» در اختیار آن ها قرار گرفت، سرعت خواندن دانش آموزان با کرنومتر و دقت آن ها بر اساس تعداد غلط های آن ها سنجیده شد، در زمینه درک مطلب هم آزمون محقق ساخته ای در اختیار آن ها قرار گرفت تا پاسخ دهند. روایی این آزمون از سوی چند معلم پایه سوم تایید شد و پایایی آزمون نیز با بهره گیری از روش بازآزمایی ۰.۸۵ به دست آمد.برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آماری کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که تغییر فونت بر سرعت و درک مطلب دانش آموزان تاثیری نداشت اما دقت دانش آموزان افزایش پیدا کرد، از میان انواع فونت های بررسی شده، فونت زر سبب افزایش دقت دانش آموزان شده است. بر اساس نگرش سیستمی، دانش آموزان و عادت مطالعه آن ها درون داد نظام آموزش عالی و کتب درسی دانشگاهی است. در پژوهش حاضر پس از بحث و بررسی یافته ها، پیشنهادهایی برای طراحی کتب درسی دانشگاهی ارائه شده است.

کلید واژه: طراحی کتب درسی، نوع قلم، سرعت خواندن، دقت خواندن، درک مطلب خواندن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.