اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب انتظامی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد در سال ۱۳۹۴ در تبریز انجام گردید.مواد و روش ها: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه ی آماری پژوهش را کلیه نوجوانان وابسته به مواد کانون اصلاح و تربیت شهر تبریز تشکیل می دادند که از میان آنها ۲۸ نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش (۱۴) و گروه کنترل (۱۴) به صورت تصادفی ساده جایگزین شدند. به گروه آزمایش، ۱۲ جلسه مهارت های اجتماعی- هیجانی یک ساعته ‏آموزش داده شد و گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی استفاده شد. داده ها از طریق آزمون آماری کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش مهارت های هیجانی- اجتماعی، کنترل خشم و توانایی حل مساله سازنده را در گروه آزمایش و پس آزمون به طور معناداری افزایش و توانایی حل مساله ناکارآمد را کاهش داده است.نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که آموزش مهارت های هیجانی- اجتماعی در افزایش کنترل خشم و توانایی حل مساله سازنده و کاهش توانایی حل مساله ناکارآمد موثر می باشد.

کلید واژه: مهارت هیجانی- اجتماعی، کنترل خشم، توانایی حل مساله اجتماعی، نوجوانان وابسته به مواد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.