نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت مدرسه
تعداد صفحات :۱۷
هدف این پژوهش بررسی نقش مولفه های رفتار شهروند سازمانی گروهی در اثربخشی مدارس ابتدایی دخترانه تهران است. در این پژوهش از روش پژوهش توصیفی – همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس ابتدایی دخترانه منطقه ۲ شهر تهران (تعداد ۷۰۰) در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ است. از طریق جدول نمونه گیری گرجسی و مورگان حجم نمونه ۲۷۳ نفر به روش تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه ها بین آنها توزیع شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه اثربخشی پارسونز (۱۹۶۷) و پرسشنامه رفتار شهروند سازمانی گروهی ویگوداگادوت و همکاران (۲۰۰۷) بود. برای محاسبه پایایی پرسشنامه، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای تعیین رابطه بین متغیرهای پژوهش نیز از تحلیل همبستگی پیرسون و برای تبیین واریانس از تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته ها نشان داد بین رفتار شهروند گروهی و اثربخشی مدرسه، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین متغیر رفتار شهروند سازمانی گروهی به میزان ۵۲.۷ درصداز واریانس اثربخشی مدرسه را تبیین می کند.
کلید واژه: شهروند سازمانی، معلمان ابتدایی، اثربخشی مدرسه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.