تحلیل استراتژیک شاخص های گردشگری شهر چابکسر با استفاده از روش SWOT


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل استراتژیک شاخص های گردشگری شهر چابکسر با استفاده از روش SWOT دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل استراتژیک شاخص های گردشگری شهر چابکسر با استفاده از روش SWOT  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل استراتژیک شاخص های گردشگری شهر چابکسر با استفاده از روش SWOT،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل استراتژیک شاخص های گردشگری شهر چابکسر با استفاده از روش SWOT :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی (چشم انداز جغرافیایی)

تعداد صفحات :۲۱

نبود مدیریت یکپارچه توسعه گردشگری، عدم آموزش و کمبود دانش تخصصی و نگاه سنتی به مقوله گردشگری، کمبود امکانات گردشگری و… از مسائل گردشگری شهر چابکسر است. توسعه گردشگری شهری نیاز به داشتن آگاهی از توان ها و قابلیت های موجود در فضای شهری و استفاده منطقی از آن دارد. بنابراین ارزیابی استراتژیک پتانسیل ها و محدودیت های گردشگری شهر و ارائه راهبرد در بهینه سازی وضع موجود و توسعه گردشگری شهر ضروری است. این امر باید با توان های اقتصادی، محیطی، تاریخی، فرهنگی و هویتی فضاهای جغرافیایی متناسب باشد و بر اساس شناسایی علمی توان ها و خواسته های منطقی گردشگران انجام گیرد.شهر چابکسر به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی (دریا و جنگل) و زیبایی منحصر به فرد، قرارگیری در مسیر اصلی جاده ای کشور، در موقعیت استراتژیکی قرار گرفته است به طوری که نیازمند نگاه راهبردی برای برنامه ریزی استراتژیک توسعه شهری است. هدف تحقیق شناسایی نقاط قوت و ضعف شهر در امر گردشگری و بررسی فرصت ها و محدودیت های پیش رو، رفع موانع و ارائه راهبرد استراتژیک برای رسیدن به توسعه گردشگری شهر می باشد. روش تحقیق توصیفی و تحلیلی، نوع تحقیق کاربردی و شیوه اجرای آن پیمایشی است. در این راستا پرسشنامه ای با جامعه آماری ۳۶۵ نفر از شهروندان و۲۰ نفر از کارشناسان انتخاب و تکمیل شده است.یافته های تحقیق نشان می دهد که عوامل درونی و بیرونی گردشگری شهر چابکسر علی رغم دارا بودن ظرفیت های بالفعل و بالقوه گردشگری، به علت تعدد و عمق میزان ضعف ها و تهدیدها و عدم بهره گیری درخور از فرصت های ایجاد شده، فاصله زیادی با شرایط مطلوب یک منطقه گردشگری دارد. از این رو پیاده سازی استراتژی تدافعی در مقطع کنونی مناسب ترین استراتژی برای حرکت به سوی توسعه استراتژی گردشگری چابکسر است.

کلید واژه: گردشگری شهری- شاخص های گردشگری- مدیریت راهبردی- چابکسر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.