ارزیابی سوالات چندگزینه ای پایان ترم دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی سوالات چندگزینه ای پایان ترم دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی سوالات چندگزینه ای پایان ترم دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی سوالات چندگزینه ای پایان ترم دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی سوالات چندگزینه ای پایان ترم دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه

تعداد صفحات :۱۲

پیش زمینه و هدف: یکی از روش های متداول در ارزیابی دانشجویان استفاده از آزمون های چندگزینه ای و به طور رایج آزمون های چهارگزینه ای هست. هدف از مطالعه حاضر بررسی میزان رعایت شاخص های امتحانات چندگزینه ای پایان ترم دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال ۱۳۹۳ می باشد.مواد و روش کار: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی می باشد که به صورت مقطعی در سال ۹۴-۱۳۹۳ بر روی ۷۰۵ نمونه از سوالات چندگزینه ای پایان ترم اعضا هیات علمی گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه انجام گرفته است. کلیه سوالات از نظر تاکسونومی بلوم در سه سطح تاکسونومی یک (دانش و فهم)، دو (کاربرد و آنالیز) و سه (ترکیب و ارزشیابی) موردبررسی قرار گرفتند. برای محاسبه شاخص های سوالات از فرمول های ضریب دشواری و ضریب تمیز استفاده گردید. ساختار آزمون نیز با استفاده از چک لیست بررسی سوالات چندگزینه ای میلمن تحلیل گردید.یافته ها: در مطالعه حاضر ۷۰۵ سوال موردبررسی قرار گرفت که گروه داخلی – جراحی بیشترین تعداد سوالات را به خود اختصاص می داد. اکثر سوالات (۸۴.۶ درصد) دارای تاکسونومی یک بودند. اکثر سوالات موردبررسی دارای ضریب دشواری خیلی سخت بودند (۳۳۲ سوال) و در میان دروس بررسی شده داخلی – جراحی ۳ دارای بیشترین دشواری بود (۶۱.۴۲ درصد) و درس پرستاری مادران و نوزادان (۲) دارای کم ترین سختی بود (۱۰ درصد). در رابطه با ضریب تمیز سوالات اکثر سوالات دارای ضریب تمیز متوسط بودند (۲۹.۳۶ درصد) و در میان دروس بررسی شده پرستاری بیماری های روان (۱) دارای بهترین ضریب تمیز بود. اکثر سوالات (۸۴.۱ درصد) دارای ساختار مناسب بودند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که سوالات موردبررسی از لحاظ تاکسونومی بلوم، ضریب دشواری و ضریب تمیز در شرایط مطلوب نبوده و نیازمند برنامه ریزی مسوولان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای آموزش و توانمندسازی اساتید در زمینه های ذکرشده می باشد.

کلید واژه: آزمون های چندگزینه ای، تاکسونومی، چک لیست میلمن، آموزش پرستاری، ضریب دشواری، ضریب تمیز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.