بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه ۹۴- ۱۳۹۳


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه ۹۴- ۱۳۹۳ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه ۹۴- ۱۳۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه ۹۴- ۱۳۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه ۹۴- ۱۳۹۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: ارزیابی مستمر برنامه های کارورزی به منظور ارتقاء فرایند آموزش و شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشجویان پرستاری یک ضرورت محسوب می شود، پرستاران به جهت تماس مداوم با دانشجویان در محیط بالین می توانند به پیشبرد ارزیابی کمک کنند. این مطالعه با هدف مقایسه دیدگاه سرپرستاران و پرستاران از مهارت های بالینی دانشجویان انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی مقایسه ای بر روی ۱۰۰ پرستار و سرپرستار شاغل در بیمارستان های زنجان در سال ۱۳۹۳- ۱۳۹۴ انجام شد. پرسشنامه سنجش مهارت بالینی دانشجویان شامل ۳۶ سوال در ابعاد ارائه خدمات کلی، تامین امنیت بیمار، مراقبت بالینی، ارزیابی بالینی، انجام فرآیند پرستاری و آموزش به بیمار بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: مهارت های بالینی دانشجویان از نظر اکثریت سرپرستاران (۵۷.۱۵ درصد) و پرستاران (۵۶.۹۸ درصد) خوب بود و تفاوت معنی داری مشاهده نشد (p=0.213). میانگین نمره کل ابعاد از نظر سرپرستاران ۱۳۹.۱۱±۲۱.۰۳ و پرستاران ۱۴۴.۲۳±۲۱.۱۱ بود. همچنین میانگین نمرات سرپرستاران و پرستاران به ترتیب در ابعاد ارائه خدمات عمومی ۱۹.۲۳±۴.۰۶ و ۱۸.۷۳±۳.۲۶، تامین امنیت و خلوت ۱۶.۰۳±۳.۴۶ و ۱۴.۸۳±۲.۳۶، مراقبت بالینی ۶۶.۹۳±۶.۲۶ و ۵۸.۴۴±۵.۰۶، ارزیابی بالینی ۲۳.۴۴±۲.۹۶ و ۲۰.۰۳±۲.۰۶، آموزش به بیمار ۱۴.۹۳±۴.۰۶ و ۱۷.۶۶±۳.۶۷ و فرآیند پرستاری ۲۲.۸۳±۷.۰۶ و ۱۹.۲۳±۴.۰۶ بود و بین میانگین کل و میانگین نمره هیچ یک از ابعاد، تفاوت آماری دیده نشد.نتیجه گیری: مهارت های بالینی دانشجویان در ابعاد ارائه خدمات عمومی، تامین امنیت و خلوت بیمار، مراقبت بالینی، ارزیابی بالینی، آموزش بیمار و انجام فرآیند بالینی از نظر سرپرستاران و پرستاران پژوهش خوب ارزیابی شد.

کلید واژه: دیدگاه، مهارت بالینی، پرستار، سرپرستار، دانشجوی پرستاری، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.