بررسی علل عدم حضور دانشجویان در کلاس های دروس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی علل عدم حضور دانشجویان در کلاس های دروس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی علل عدم حضور دانشجویان در کلاس های دروس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی علل عدم حضور دانشجویان در کلاس های دروس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی علل عدم حضور دانشجویان در کلاس های دروس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: رسالت اصلی دانشگاه پرورش نیروی انسانی و ایجاد خلاقیت و نوآوری است که کلاس های درس سرآغازی برای انتقال مفاهیم و نیز تجربیات اساتید به دانشجویان و درک بهتر مطالب درسی است. پژوهش حاضر به منظور تعیین عوامل موثر بر عدم حضور دانشجویان در کلاس های درس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد در سال ۱۳۹۳ انجام گردید. روش بررسی: این مطالعه توصیفی- مقطعی در سال ۱۳۹۳ به صورت سرشماری بر روی دانشجویان مقطع بالینی دکترای عمومی دندانپزشکی سراسری و بین الملل و اساتید هیات علمی انجام شد. برای گردآوری داده ها، از پرسشنامه پژوهشگر ساخته حاوی ۲۰ سوال در طیف ۵ درجه ای لیکرت جمع آوری گردید. نتایج: از ۱۱۵ نفر دانشجویی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند ۷۷ نفر (۶۷.۸%) مونث و ۳۸ نفر (۳۲.۲%) مذکر بودند. از بین عوامل موثر بر عدم حضور دانشجویان در کلاس های دروس نظری از دیدگاه اساتید، بیشترین میانگین نمره به ترتیب مربوط به اجازه جزوه نویسی و ضبط صدای استاد (۴.۳۸%)، برگزاری کلاس ها آخر وقت (۴.۰۵%)، بی اهمیت بودن موضوع (۳.۶۱%) و دور بودن مسیر دانشگاه و نداشتن وسیله ایاب و ذهاب (۲.۶۱%) می باشد. از دیدگاه دانشجویان نیز داشتن امتحان قبل و بعد از کلاس (۳.۹۹%)، دوست نداشتن خصوصیات رفتاری استاد (۳.۶۳%)، بی علاقه بودن موضوع (۳.۳۳%) و دور بودن مسیر دانشگاه و نداشتن وسیله ایاب و ذهاب (۳.۲۷%) به ترتیب بیشترین میانگین نمره را به خود اختصاص دادند. نتیجه گیری: با توجه به یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که حضور و یا عدم حضور در کلاس درس متاثر از عوامل مربوط به هردو گروه مدرسین و دانشجویان می باشد و علاقه دانشجویان به موضوع درس، روش تدریس و استفاده استاد از تکنیک های خلاق و جدید، خصوصیات اخلاقی و رفتاری استاد و زمان برگزاری کلاس ها است که میزان و تداوم حضور را تعیین می کند.
کلید واژه: عدم حضور، کلاس درس نظری، دیدگاه، اساتید، دانشجویان دندانپزشکی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.