ارزیابی زیبایی اجزای جاده جنگلی (مطالعه موردی: جنگل های شفارود، استان گیلان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی زیبایی اجزای جاده جنگلی (مطالعه موردی: جنگل های شفارود، استان گیلان) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی زیبایی اجزای جاده جنگلی (مطالعه موردی: جنگل های شفارود، استان گیلان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی زیبایی اجزای جاده جنگلی (مطالعه موردی: جنگل های شفارود، استان گیلان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی زیبایی اجزای جاده جنگلی (مطالعه موردی: جنگل های شفارود، استان گیلان) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم و فناوری چوب و جنگل (علوم کشاورزی و منابع طبیعی)

تعداد صفحات :۲۱

سابقه و هدف: در سال های اخیر توجهات عمومی به کیفیت بصری و زیبایی کناره های جاده های جنگلی افزایش یافته است. کیفیت بصری یک جاده به مشخصه هایی از قبیل چشم انداز، وجود درختان حاشیه، پیچ و خم جاده، وضعیت سطح جاده، وضعیت پوشش دامنه های خاک برداری و خاک ریزی و زیبایی کناره های جاده بستگی دارد.مواد و روش ها: در این مطالعه به منظور بررسی وضعیت زیبایی جاده جنگلی، بخش هایی از جاده های سری ۳ شفارود در استان گیلان انتخاب شد و مورد ارزیابی قرار گرفت. تعداد ۱۵۰ عکس از قسمت های مختلف چهار جاده جنگلی با سال ساخت متفاوت گرفته شد و به افراد مختلف ارائه شده و مشخصه های سطح (سواره رو) جاده، دامنه خاک برداری، دامنه خاک ریزی و کناره (شانه و جوی کناری) جاده مورد ارزیابی قرار گرفت. کیفیت مشخصه ها در عکس ها توسط افراد مورد ارزیابی قرار گرفته و به هر کدام از مشخصه ها نمره (از ۱ تا ۵) داده شد. سپس ارزش زیباشناختی متوسط هر یک از مشخصه ها بر اساس مجموع امتیازات عکس ها به دست آمد. به منظور برآورد ارزش زیباشناختی کلی جاده جنگلی، ارزش کیفی بصری متوسط برای هر جاده تعیین شد. به منظور تعیین نوع ارتباط بین ارزش زیباشناختی متوسط هر یک از مشخصه ها و ارزش کیفی بصری متوسط از روش رگرسیون گام به گام استفاده شد. به منظور بررسی تفاوت بین ارزش کیفیت بصری متوسط به دست آمده از مناطق مختلف، از آزمون مقایسه میانگین فریدمن استفاده شد. علاوه بر این، برای بررسی میزان همبستگی بین ارزش زیباشناختی متوسط مشخصه های جاده از آزمون کندال استفاده شد. در نهایت برای هر جاده یک مدل رگرسیونی ارائه شد.یافته ها: نتایج به دست آمده از میانگین ارزش ها نشان داد که بالاترین کیفیت، مربوط به جاده احداث شده در سال ۱۳۷۲ با معدل ۳.۷۳ و پایین ترین کیفیت مربوط به جاده احداث شده در سال ۱۳۸۷ با معدل ۱.۸۸ است. نتایج آزمون مقایسه میانگین فریدمن نیز نشان داد که بین میانگین مقدار عددی ارزش کیفیت بصری متوسط در سال های مختلف، تفاوت معنی داری وجود دارد (X2=63.25 ,df= 3 ,a=0.000). علاوه براین نتایج نشان داد که در جاده سال ۱۳۷۲ مشخصه سطح جاده بیشترین تاثیر را بر ارزش زیباشناختی داشته (R2=0.625) و برای سال های ۱۳۸۲، ۱۳۸۵ و ۱۳۸۷ دامنه خاک برداری نسبت به سایر مشخصه ها تاثیر بیشتری بر زیبایی کلی جاده های جنگلی دارد (R2= 0.675 ,R2=0.715 ,R2=0.764). نتایج آزمون کندال نیز نشان داد که ارتباط مستقیم و مثبتی بین مولفه های بررسی شده در تمامی سال ها وجود دارد. همچنین بر اساس نتایج این تحقیق، جاده های قدیمی کیفیت بصری بهتری نسبت به جاده های تازه ساخت دارند.نتیجه گیری کلی: بی توجهی به استانداردهای تعیین شده در ساخت جاده، عدم پوشش گیاهی مناسب در دامنه های خاک برداری و خاک ریزی و استفاده از مصالح با کیفیت پایین در روسازی جاده می تواند اثر منفی بر ارزش زیباشناختی جاده بگذارد.

کلید واژه: ارزش زیبا شناختی متوسط، ارزش کیفی بصری متوسط، زیبایی کناره جاده، رگرسیون گام به گام

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.