بررسی تاثیر یک برنامه آموزش تغذیه سالم بر خودکارآمدی در رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر در مدارس راهنمایی شهر شیراز، ایران، کاربردی از مدل پرسید


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر یک برنامه آموزش تغذیه سالم بر خودکارآمدی در رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر در مدارس راهنمایی شهر شیراز، ایران، کاربردی از مدل پرسید دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر یک برنامه آموزش تغذیه سالم بر خودکارآمدی در رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر در مدارس راهنمایی شهر شیراز، ایران، کاربردی از مدل پرسید  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر یک برنامه آموزش تغذیه سالم بر خودکارآمدی در رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر در مدارس راهنمایی شهر شیراز، ایران، کاربردی از مدل پرسید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر یک برنامه آموزش تغذیه سالم بر خودکارآمدی در رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر در مدارس راهنمایی شهر شیراز، ایران، کاربردی از مدل پرسید :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت و بهداشت اردبیل

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: در چند دهه اخیر عوامل ناتوانی و مرگ های زودرس از بیماریهای عفونی واگیردار به بیماریهای مزمن و تحلیل برنده تغییر یافته است، تغییرات در رژیم غذایی عامل مهم انتقال بیماری از واگیر به غیرواگیر است. پیشگیری اولیه از این بیماریها از طریق مداخلات بر روی عادات و سلیقه های غذایی از دوران کودکی امکان پذیر میباشد، با توجه به کمبود مطالعات، مطالعه حاضر با هدف تاثیر یک برنامه آموزش تغذیه سالم بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر در مدارس راهنمایی شهر شیراز، ایران، با استفاده از مدل پرسید تدوین یافته است.روش کار: مطالعه حاضر از نوع مداخله ای و نیمه تجربی بود، ۲۱۷ دانش آموز از مدارس دخترانه هر چهار ناحیه شیراز به روش نمونه گیری طبقه بندی- خوشه ای انتخاب شدند و به صورت تصادفی و در دو گروه آزمایش (۱۰۴نفر) و شاهد (۱۰۵نفر) تخصیص یافتند. ابزار پژوهش یک پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود که به صورت خودایفا اجرا گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای سازه خودکارآمدی ۰.۸۰ به دست آمد. داده های پژوهش قبل و بعد از مداخله در گروههای مورد مطالعه، با استفاده از پرسشنامه مذکور جمع آوری گردید. مداخله آموزشی برای گروه آزمایش از طریق سخنرانی، بحث در گروه های کوچک، پمفلت، کتابچه آموزشی و پرسش و پاسخ اجرا شد. داده ها در نرم افزار SPSS- 18 با استفاده از آزمون های آماریآنالیز داده های مکرر و تی زوجی آنالیز شد.یافته ها: میانگین تغییرات خودکارآمدی (p<0.0001) در گروه مداخله پس از اتمام دوره آموزشی افزایش معناداری را نشان داد.نتیجه گیری: موفقیت آمیز بودن این مطالعه نشان داد که مداخله آموزشی مبتنی بر مدل پرسید در بهبود خودکارآمدی رفتار تغذیه ای دانش آموزان موثر بوده است، از این رو استفاده از این مدل برای طراحی مداخلات آموزشی پیشگیریکننده مناسب به نظر میرسد.

کلید واژه: خودکارآمدی، برنامه آموزش تغذیه سالم، مدل پرسید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.