ساز و کارهای توسعه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی کشاورزی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساز و کارهای توسعه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی کشاورزی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساز و کارهای توسعه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی کشاورزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساز و کارهای توسعه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی کشاورزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساز و کارهای توسعه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی کشاورزی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران

تعداد صفحات :۱۸

هدف این پژوهش، شناسایی سازوکارهای توسعه مهارت های تفکر انتقادی و بررسی نقش هر یک از ارکان نظام آموزش عالی به منظور تقویت این مهارت ها در دانشجویان کشاورزی بود. پژوهش از نوع توصیفی و علی مقایسه ای بوده و از فن پیمایش برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشکده های کشاورزی دانشگاه های دولتی سراسر کشور بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی با انتساب متناسب، تعداد ۳۸۶ نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند.ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب) و پرسشنامه محقق ساخته سازوکارهای توسعه تفکر انتقادی بود. روایی پرسشنامه سازوکارهای توسعه تفکر انتقادی به وسیله پانلی از اساتید ترویج و آموزش کشاورزی و پایایی آن به وسیله آزمون آلفای کرونباخ تایید گردید. نتایج نشان داد که دانشجویان در سطح پایینی از تفکر انتقادی قرار داشته و بین دانشجویان دانشکده های کشاورزی مورد مطالعه، به لحاظ نمره تفکر انتقادی، تفاوت معنی داری وجود دارد. بر اساس بخش دیگری از نتایج تحقیق، سازوکارهای توسعه تفکر انتقادی در دانشکده ه ای کشاورزی به میزان کمی پیاده سازی می شود. در مقایسه ارکان مختلف نظام آموزش عالی، آموزشگران نقش بیشتری را در پیاده سازی سازوکارهای مختلف توسعه مهارت های تفکر انتقادی داشتند و محیط، نقش کمتری را ایفا می کند.

کلید واژه: تفکر انتقادی، نظام آموزش عالی کشاورزی، دانشجو

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.