بررسی میزان رضایت مراجعین از پزشکان خانواده مراکز بهداشتی درمانی شهرستان جیرفت و ارتباط آن با متغییر های دموگرافیک پزشکان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی میزان رضایت مراجعین از پزشکان خانواده مراکز بهداشتی درمانی شهرستان جیرفت و ارتباط آن با متغییر های دموگرافیک پزشکان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی میزان رضایت مراجعین از پزشکان خانواده مراکز بهداشتی درمانی شهرستان جیرفت و ارتباط آن با متغییر های دموگرافیک پزشکان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان رضایت مراجعین از پزشکان خانواده مراکز بهداشتی درمانی شهرستان جیرفت و ارتباط آن با متغییر های دموگرافیک پزشکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی میزان رضایت مراجعین از پزشکان خانواده مراکز بهداشتی درمانی شهرستان جیرفت و ارتباط آن با متغییر های دموگرافیک پزشکان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : زانکو
تعداد صفحات :۱۶
مقدمه: نظام مراقبت سلامت در کشورهای مختلف با تاثیرپذیری از شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهت ارائه خدمات سلامت از قبیل: پیشگیری، درمان و بازتوانی به آحاد مردم به شکل های متفاوت سازماندهی می شود و در این میان رضایت افراد از خدمات ارائه شده نیز مهم می باشد. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایت مراجعین از پزشکان خانواده مراکز بهداشتی – درمانی شهرستان جیرفت و ارتباط آن با متغییرهای دموگرافیک پزشکان بود.روش ها: در این مطالعه توصیفی – تحلیلی، داده ها از طریق پرسشنامه ی خودساخته که روایی و پایایی آن تایید شد و شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و ۱۱ سوال رضایتمندی بود جمع آوری گردید. از طریق نمونه گیری تصادفی ساده ۲۳۴ فرد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی – درمانی پرسشنامه را تکمیل و پزشکان خانواده در هر مرکز نیز فرم اطلاعات دموگرافیک را کامل کردند. داده ها وارد نرم افزار آماریSPSS شده و با استفاده از آزمون های آماری استنباطی تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: سن شرکت کنندگان در مطالعه ۶۲-۱۸ سال با میانگین ۳۰.۰۹±۱۰.۷۱، اکثریت آنان زن و متاهل بودند. میانگین کلی نمره ی رضایتمندی ۴۲.۶۳±۳.۶۸ بدست آمد. %۹.۴۷ رضایت بسیار بالا، %۳۰.۰۴ رضایت بالا، %۳۳.۰۹ رضایت متوسط، %۱۵.۱۲ نمره ی رضایت کم و %۱۲.۲۸ رضایت خیلی کم را گزارش کردند. بجز متغییر بیتوته (P=0.04) هیچکدام از متغییرهای دموگرافیک پزشکان خانواده بر روی شاخص رضایتمندی اثر نداشت.بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد که میانگین شاخص رضایتمندی در افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی – درمانی بالا بوده و بیتوته پزشکان خانواده نیز بر روی این شاخص اثر داشت.
کلید واژه: پزشک خانواده، رضایتمندی، مرکز بهداشتی – درمانی، مراجعین
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.