خصوصیات دموگرافیک و عوامل مرتبط با تقصیر در متوفیان حوادث رانندگی درون شهری استان کرمان طی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خصوصیات دموگرافیک و عوامل مرتبط با تقصیر در متوفیان حوادث رانندگی درون شهری استان کرمان طی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خصوصیات دموگرافیک و عوامل مرتبط با تقصیر در متوفیان حوادث رانندگی درون شهری استان کرمان طی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خصوصیات دموگرافیک و عوامل مرتبط با تقصیر در متوفیان حوادث رانندگی درون شهری استان کرمان طی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خصوصیات دموگرافیک و عوامل مرتبط با تقصیر در متوفیان حوادث رانندگی درون شهری استان کرمان طی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

تعداد صفحات :۱۸

زمینه و هدف: سوانح ترافیکی یک معضل بهداشتی و اولین علت مرگ در جوانان ایرانی است. این مطالعه با هدف بررسی خصوصیات دموگرافیک متوفیان و عوامل مرتبط با تقصیر در متوفیان سوانح رانندگی منجر به فوت در پهناورترین استان ایران انجام شد.مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع مقطعی است. تمامی اطلاعات تصادفات منجر به فوت در راه های درون شهری استان کرمان طی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ از پلیس راهنمایی رانندگی استعلام شد. برای تحلیل داده ها از رگرسیون لجستیک چندگانه و سری زمانی این سوانح استفاده شد.یافته ها: در مجموع، ۶۰۷ مورد تصادف منجر به فوت رخ داده بود. میانگین سن متوفیان ۳۷.۹۸±۲۳.۹۴ سال بود و بیشتر موارد فوت در سنین ۱۵ تا ۳۰ سال رخ داده بود. تعداد متوفیان در بین مردان (%۷۶.۱) و عابران پیاده (%۴۲.۷) نسبت به سایر قربانیان بیشتر بود و اکثر متوفیان (%۶۷.۷) در رخداد حادثه بی تقصیر بودند. بیشترین وسیله مقصر، سواری (%۵۵.۰)؛ بیشترین نوع برخورد، سواری با عابر (%۳۵.۱)؛ بیشترین علت برخورد، عدم توجه به جلو (%۴۲.۲) بود. بیشترین موارد در ساعات ۱۲-۱۴ (%۱۳.۵) و ۱۸-۲۰ (%۱۳.۵) رخ داده بود و اکثر متوفیان (%۶۸.۴) در راه انتقال به بیمارستان فوت شده بودند. بین جنسیت (p<0.001)، سن (p=0.012) و نوع وسیله (p<0.001) با مقصر بودن متوفی ارتباط معنی داری مشاهده شد.نتیجه گیری: اصلاح ساختار شهری به منظور جدا کردن مسیر عابر پیاده و ماشین سواری و ایجاد ایمنی بیشتر برای عابران الزامی است. همچنین، برای موتورسواران و دوچرخه سواران به علت آسیب پذیری بیشتر، به تدابیر لازم الاجرای محکم تری نیاز است.

کلید واژه: تصادفات، سوانح ترافیکی، مرگ، تقصیر، کرمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.