پیش بینی آلودگی هوای ناشی از حمل و نقل شهری کلانشهر تهران با بهره گیری از تلفیق GIS با مدل LUR و شبکه عصبی مصنوعی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش بینی آلودگی هوای ناشی از حمل و نقل شهری کلانشهر تهران با بهره گیری از تلفیق GIS با مدل LUR و شبکه عصبی مصنوعی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش بینی آلودگی هوای ناشی از حمل و نقل شهری کلانشهر تهران با بهره گیری از تلفیق GIS با مدل LUR و شبکه عصبی مصنوعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی آلودگی هوای ناشی از حمل و نقل شهری کلانشهر تهران با بهره گیری از تلفیق GIS با مدل LUR و شبکه عصبی مصنوعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش بینی آلودگی هوای ناشی از حمل و نقل شهری کلانشهر تهران با بهره گیری از تلفیق GIS با مدل LUR و شبکه عصبی مصنوعی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اطلاعات جغرافیایی

تعداد صفحات :۱۸

تاکنون طرح هایی چند در جهت کاهش آلودگی هوای شهر تهران به مرحله اجراگذاشته شده است. اما مساله این است که در کنار سایر کاستی ها، این طرح ها اغلب با تبعیت از مدیریت بحران به جای مدیریت ریسک،در واقع عکس العملی منفعلانه و مقطعی در مقابل افزایش آلودگی هوا بوده ودر تصمیمات مدیریتی مبتنی بر این طرح ها از سامانه پشتیبانی تصمیم گیری استفاده نشده است. لذا این پژوهش به سبب اهمیت موضوع با روشی تحلیلی-کاربردی و با استفاده از داده های ساعتی، غلظت منوکسید کربن ۱۲ ایستگاه از مجموعه ایستگاه های سنجش آلودگی هوا متعلق به شرکت کنترل کیفیت هوا و همچنین داده های هواشناسی سرعت باد، جهت باد و دما مربوط به ایستگاه مهرآباد، همگی مربوط به سال ۱۳۸۹، و داده های حجم همسنگ سواری معابر شهر تهران با هدف پیش بینی زمانی-مکانی آلودگی هوای ناشی از حمل و نقل شهری کلانشهر تهران در راستای کاربرد در سامانه پشتیبانی تصمیم گیری فضایی مدیریت کیفیت هوا و با هدف نهایی مدیریت بهینه حمل و نقل شهری کلانشهر تهران به تحقیق پرداخت. در این راستا، از آنجا که هدف غایی تحقیق حاضر، بهره گیری از نتایج آن در کنترل بهینه حمل و نقل شهری به عنوان منبع مهم آلاینده هوا است؛ از روش LUR برای سنجش شاخص منوکسید کربن در حمل و نقل کلانشهر تهران در کنار سایر آلاینده ها استفاده گردید.سپس از شبکه عصبی مصنوعی برای پیش بینی زمانی احتمال وقوع آلودگی هوا البته با تاکید بر مدیریت ریسک بهره گرفته شد؛ و سپس بر پایه پیش بینی های زمانی حاصل از شبکه عصبی مصنوعی، با استفاده از شاخص کریجینگ مناطقی که احتمال وقوع آلودگی هوا در آنها بالاست، شناسایی گردید. براساس یافته های تحقیق، نتایج مناسب تشخیص داده شد به گونه ای که می توان از این الگو در سامانه پشتیبانی مدیریت کیفیت هوا به هدف نهایی مدیریت بهینه حمل و نقل شهری کلانشهر تهران استفاده نمود.

کلید واژه: آلودگی هوا،حمل و نقل شهری، شبکه عصبی مصنوعی، سامانه پشتیبانی تصمیم گیری فضایی، GIS، مدل LUR

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.