اثر حمایت های دانشی ادراک شده سازمانی توسط پرستاران بر تسهیم دانش حرفه ای آنان: مطالعه موردی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر حمایت های دانشی ادراک شده سازمانی توسط پرستاران بر تسهیم دانش حرفه ای آنان: مطالعه موردی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر حمایت های دانشی ادراک شده سازمانی توسط پرستاران بر تسهیم دانش حرفه ای آنان: مطالعه موردی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر حمایت های دانشی ادراک شده سازمانی توسط پرستاران بر تسهیم دانش حرفه ای آنان: مطالعه موردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر حمایت های دانشی ادراک شده سازمانی توسط پرستاران بر تسهیم دانش حرفه ای آنان: مطالعه موردی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت پرستاری

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرستاران، متاثر از دانش و تجربیاتی است که در ارایه مراقبت پرستاری از آن بهره مند هستند؛ دانش و تجربیاتی که توسعه و افزایش آن ها تا حد بسیاری می تواند متکی بر اکتساب از طریق همکاران باشد.هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثر حمایت های دانشی ادراک شده پرستاران بر رفتار تسهیم دانش آن ها است.مواد و روش ها: این مطالعه از نوع پیمایشی-علی است که در سال (۱۳۹۳) در یکی از بیمارستان های شهر یاسوج انجام شده است. تمام پرستاران (۱۰۴ نفر) بطور سرشماری در این مطالعه شرکت داشتند. جهت گردآوری داده های از دو پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده از پرسشنامه گادامیلاس و دونات (۲۰۱۱) و برای رفتار تسهیم دانش نیز از پرسشنامه هانگ (۲۰۱۳) و همکاران (۲۰۱۳) استفاده گردید. آزمون روایی همگرا برای آنها بترتیب بین (۰.۶ تا ۰.۶۷) و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای پایایی نیز به ترتیب (۰.۷۱ و ۰.۷۶) بوده است. داده های حاصل از (۹۸) پرسشنامه (۹۴% برگشت) با استفاده از آزمون های توصیفی (نرم افزار SPSS) و همچنین مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس (نرم افزار Smart PLS) مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در میان مولفه های حمایت دانشی ادراک شده پرستاران، تنها جو سازمانی دانش آفرین بر انگیزه تسهیم دانش میان آن ها تاثیر معنی داری داشت (T=3.86، b=0.41). ولی سایر مولفه های؛ اقدامات مدیریت منابع انسانی و سرپرستی دانش گرا، فاقد چنین تاثیری بودند (T<1.96). هم چنین انگیزه پرستاران به تسهیم دانش خود (T=4.06، b=0.52) و وجود فرصت های تسهیم دانش برای آن ها (T=2.64، b=0.30) نیز به صورت فزاینده ای بر رفتار تسهیم دانش آن ها تاثیرگزار بودند.نتیجه گیری: مدیران پرستاری میتوانند با فراهم نمودن فرصت های لازم برای تسهیم دانش میان پرستاران و جو سازمانی حمایتی و مبتنی بر اعتماد که در آن تسهیم دانش به عنوان یک هنجار ارزشی پذیرفته شده باشد، تا حد مطلوبی انگیزه پرستاران را در جهت تسهیم دانش حرفه ای شان افزایش دهند.

کلید واژه: پرستار، تسهیم دانش، جو سازمانی، حمایت دانشی ادراک شده، سرپرستی دانش گرا، مدیریت منابع انسانی، مدیران پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.