رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت پرستاری

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: کسانی که در جهت خدمت به دیگران جامه رهبری به تن می کنند می توانند بر پیروانشان تاثیر مثبت بگذارند. همواره هم عملکرد ضعیف و نارضایتی کارکنان به ضعف در رهبری نسبت داده شده است. اما ایا در سازمانهای بهداشتی چنین رابطه ای برقرار است ؟هدف: این مطالعه به بررسی رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران با رضایت شغلی پرستاران می پردازد.روش: این مطالعه توصیفی- تحلیلی است که در سال (۱۳۹۳) بر روی (۳۰۴) نفر از پرستاران مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی همدان با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از نوع نسبتی انجام شد. ابزار گردآوری داده ها شامل دو پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگزار (۲۰۰۹) و رضایت شغلی اسپکتور (۱۹۹۱) بود. اعتبار آنها با استفاده از محاسبه الفای کرونباخ بترتیب (۰.۹۵) و (۰.۸۲) بوده است. در تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام با استفاده از نرم افزار ۱۶SPSS در سطح اطمینان (۰.۹۵) ارایه شده است.یافته ها: رضایت شغلی پرستاران در سطح متوسط قرار داشت. بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران با رضایت شغلی پرستاران رابطه مثبت و معناداری وجود داشت (p<0.001، r=0.62). مولفه های تواضع و فروتنی، خدمت رسانی و اعتماد از بین مولفه های رهبری خدمتگزار تبیین کننده (۳۹) درصد از واریانس رضایت شغلی پرستاران بودند.نتیجه گیری: سه مولفه تواضع و فروتنی، خدمت رسانی و اعتماد از مولفه های سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران پیش بینی کننده رضایت شغلی پرستاران بود. از این رو مدیران پرستاری با بکارگیری مولفه های این سبک می توانند موجبات ارتقاء رضایت شغلی پرستاران را فراهم نمایند.

کلید واژه: رهبری خدمتگزار، رضایت شغلی، پرستاران، سرپرستاران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.