عنوان فارسی: مطالعه بین نسلی الگوی مصرف کالاهای فرهنگی در بین دختران و مادران شهر یزد (عنوان عربی: دراسه من خلال الاجیال لنمط استهلاک منتجات الثقافیه بین الصبایا وامّهات مدینه یزد)


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: مطالعه بین نسلی الگوی مصرف کالاهای فرهنگی در بین دختران و مادران شهر یزد (عنوان عربی: دراسه من خلال الاجیال لنمط استهلاک منتجات الثقافیه بین الصبایا وامّهات مدینه یزد) دارای ۴۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: مطالعه بین نسلی الگوی مصرف کالاهای فرهنگی در بین دختران و مادران شهر یزد (عنوان عربی: دراسه من خلال الاجیال لنمط استهلاک منتجات الثقافیه بین الصبایا وامّهات مدینه یزد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: مطالعه بین نسلی الگوی مصرف کالاهای فرهنگی در بین دختران و مادران شهر یزد (عنوان عربی: دراسه من خلال الاجیال لنمط استهلاک منتجات الثقافیه بین الصبایا وامّهات مدینه یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: مطالعه بین نسلی الگوی مصرف کالاهای فرهنگی در بین دختران و مادران شهر یزد (عنوان عربی: دراسه من خلال الاجیال لنمط استهلاک منتجات الثقافیه بین الصبایا وامّهات مدینه یزد) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)

تعداد صفحات :۴۷

چکیده فارسی:به اذعان بسیاری از صاحب نظران فرهنگی، با توجه به تحولات اجتماعی و افزایش سطح سواد در جامعه، انتظار می رود متقاضیان کتاب، فیلم، مطبوعات و سایر فرآورده های فرهنگی افزایش یابند، لذا مصرف کالاهای فرهنگی در حال حاضر یکی از مسائل مورد توجه برنامه ریزان فرهنگی کشور است. مطالعه حاضر در پی بررسی تفاوت مصرف کالاهای فرهنگی در بین مادران و دختران شهر یزد و بررسی عوامل اجتماعی موثر در آن بر اساس نظریه های بوردیو و اینگلهارت است. این تحقیق با روش پیمایش مقطعی و با ابزار پرسشنامه انجام گرفته است. نمونه مورد مطالعه از میان زنان ۷۵-۱۵ ساله شهر یزد با استفاده از فرمول کوکران ۳۸۴ نفر تعیین گردید که با روش نمونه گیری دومرحله ای، ۱۹۲ مادر و ۱۹۲ دختر مجرد آنها جهت تکمیل پرسشنامه انتخاب شدند. نتایج نشان دهنده تفاوت بین مصرف کالاهای فرهنگی در بین دختران و مادران می باشد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان از آن دارد که دو متغیر نسل و سرمایه فرهنگی، ۱۴درصد از تغییرات مصرف فرهنگی پاسخ گویان را تبیین می کند. در مجموع به نظر می رسد مصرف فرهنگی مادران به الگوی فرهنگی میانمایه- نخبه و مصرف فرهنگی دختران به الگوی فرهنگی میانمایه- توده متمایل می باشد.

چکیده عربی:باعتراف کثیر من المعنیین فی مجال الثقافه، نظراً للتغییرات الاجتماعیه و نمو مستوى المعرفه فی المجتمع یرجى ان یزداد طلّاب الکتاب، الفلم، الصحف و المنتجات الثقافیه الاخرى. لذلک استهلاک المنتجات الثقافیه یعتبر الآن من احدى الامور المغریه و الملفته للنظر لمخططی الثقافه فی البلاد.انّ الدراسه الآنفه تمت بعد دراسه مدونه لاختلاف استهلاک المنتجات الثقافیه بین الامهٌات والفتیات لمدینه یزد ودراسه المؤثرات الاجتماعیه علیها طبقاً لآراء بوردیو و اینغلهارت. هذا البحث تم باسلوب القیاس الخطی و املاء الاستمارات، عینه التی تمت دراستها کانت من نساء مدینه یزد الواتی تتراوح اعمارهن من الواحده والخمسین حتى السابعه والخمسین باستخدام صیغه کوکران بلغت اربعمأه وثلاثه و اربعین شخصاً الذین تمّ اخذ العینه منهم خلال مرحلتین، تم اختیار مأتی و واحده و تسعین اماً و مأتی و واحده و تسعین فتاه عزباء لإستطلاع الرأی عن طریق ملأ الإستماره. النتائج تظهر اختلافاً فی استهلاک منتجات الثقافیه بین الفتیات و الأمهات. انّ نتائج تحلیل ریجریشن تظهر انّ متغیّری الجیل و رأس المال الثقافی تبیّن نسبه ۱۴ بالمأه من مستطلعی الرأی من تغییرات الاستهلاک الثقافی. یبدو بشکل عام انّ استهلاک الثقافی للامّهات تمیل الى نمط الثقافی المتوسط النخب و استهلاک الثقافی للفتیات تمیل الى نمط الثقافی متوسط الکتل.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: تفاوت بین نسلی، سبک زندگی، سرمایه فرهنگی، مصرف فرهنگی، نسل (کلیدواژه عربی: اختلاف بین الاجیال، نمط الحیاه،راس مال ثقافی،استهلاک الثقافی،الجیل)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.